رادیو مجازی اتاق ایران - 8 مرداد 1403

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

دولت در بازارهای هدف شریک بخش خصوصی باشد

به اعتقاد محمدرضد بهرامن انتظار می رود مسئولان در تصمیم گیری های اقتصادی از مشورت و تخصص بخش خصوصی برای پیشبرد امور استفاده کنند.

06 آبان 1397
کد خبر : 16041
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران خواستار روانسازی فضای کسب و کار در کشور شد و گفت: اگر محیط کسب و کار کشور پیشرو نباشد، تصمیم ها می تواند برای بخش های اقتصادی بازدارنده باشد.
بهرامن بطور نمونه به بخشنامه های بانک مرکزی در هفت ماه گذشته اشاره کرد که مشکلاتی را در بخش گمرک به وجود آورد و افزود: همین مساله سبب شد تا نتوانیم برخی تجهیرات و ماشین آلات را به موقع وارد کشور کنیم اما در 45 روز اخیر بسیاری مشکلات کاهش یافت.
وی تاکید کرد: در بخشی از اتفاق های ایجاد شده به دولت حق می دهیم و باید مسائلی نظیر ورود غیر اصولی برخی کالاها یا خروج ارز از کشور مدیریت می شد، اما از آنجایی که تشکل های بخشی خصوصی شناسنامه دار هستند، انتظار داریم از توان و تخصص آنها نیز برای پیشبرد بهتر امور مشورت گرفته شود.
رئیس خانه معدن ایران با اشاره به نرخ ارزگفت: نرخ واقعی ارز در کشور 3800 تومان نبود و امروز که این نرخ به واقعی شدن نزدیک شده، نگرانی‌ها برای خروج بسیاری از کالاها از کشور برطرف شده است.
وی ادامه داد: همچنین حرکت به سمت واقعی شدن نرخ ارز سبب شده تا ارتقای کیفیت محصولات داخلی اتفاق بیفتد که در این صورت می توان انتظار داشت صادرات به سایر کشورها رونق بیشتری بگیرد.
بهرامن به صادرات گچ و سیمان در بین محصولات معدنی اشاره کرد که در دست تولیدکنندگان داخلی مانده بود، اما وقتی نرخ ارز به نرخ واقعی نزدیک شد، بهبود وضعیت تولید و صادرات آنها در حال شکل گرفتن است.
وی یادآور شد: مشکلی که وجود داشت، تولیدکنندگان داخلی به دلیل سرمایه گذاری نکردن در بازارهای هدف، عجولانه اقدام کردند، اما اگر دولت در بازارهای هدف شریک بخش خصوصی باشد، تصمیم های بهتری اخذ خواهد شد.

در همین رابطه