رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

باید از فرصت همراهی جامعه جهانی در کنار ایران به‌خوبی استفاده کرد

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تأکید می‌کند در شرایطی که جامعه جهانی در مواجهه با تحریم‌ها، در کنار ایران است باید از این امتیاز به‌خوبی استفاده کرد تا اثرات تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا علیه کشور را کاهش داد.

23 آبان 1397
کد خبر : 16258
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تأکید می‌کند در شرایطی که جامعه جهانی در مواجهه با تحریم‌ها، در کنار ایران است باید از این امتیاز به‌خوبی استفاده کرد تا اثرات تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا علیه کشور را کاهش داد.

علی‌اصغر جمعه‌ای؛ رئیس اتاق سمنان

 

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری با عهدشکنی و نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را بازگرداند. گرچه سیاست اصلی آمریکا از این اقدام، منزوی کردن ایران در جامعه جهانی است، اما تجربه ماه‌های گذشته ازجمله حمایت صریح اتحادیه اروپا از ایران و برجام، همچنین صدور معافیت‌های متعدد برای واردات نفت از ایران نشان داده که سیاست تحریمی با آن گسترگی که از آن صحبت می‌شد، در عمل با شکست مواجه شده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» خروج امریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه کشور را از دو جنبه موردتوجه قرارداد، می‌گوید: اگرچه اقتصاد کشورها متأثر از تحریم‌ها خواهد بود؛ اما آنچه که امروز تأثیر خود را بیش از هر چیز در جامعه نشان می‌دهد، جنگ روانی است که آمریکا علیه ایران به راه انداخته است.

رئیس اتاق سمنان با تأکید بر این موضوع که اقتصاد ما با سیاست‌های جهانی آمیخته‌شده است، افزود: زمانی می‌توان اثرات ناشی از این جنگ روانی را در جامعه کاهش داد که مسئولان و سیاست‌گذاران در کشور به سیاست واحدی برسند اما به نظر می‌رسد در حال حاضر آنچه در داخل کشور اتفاق می‌افتد، دامن زدن به تحریم‌های خارجی با اعمال خودتحریمی‌هاست.

جمعه‌ای تأکید کرد: تعیین استراتژی که نشان‌دهنده سیاست واحد ایران در مواجهه با مسائل داخلی و خارجی است، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که نباید به‌راحتی از آن گذشت؛ اما در حال حاضر به دلیل نبود این استراتژی مشخص می‌بینیم که کشوری مانند آمریکا به راحتی به سوءاستفاده از این موقعیت می‌پردازد.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: اقتصاد ایران در طول چهل سال گذشته، همواره درگیر تحریم‌ها بوده است. بااین‌حال امروز باید به این نتیجه برسیم که در میدان تحریم‌ها چگونه باید بازی کنیم. خوشبختانه در این دوره از تحریم‌ها برخلاف سال‌های گذشته، جامعه جهانی آن وحدت قبل را که قبلاً درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران داشت؛ ندارد.

به گفته وی، در این وضعیت، هنر ماست که تصمیم بگیریم چگونه می‌خواهیم از این فرصت به نفع خود استفاده کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه