رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در چهل و هشتمین جشن روز ملی عمان مطرح شد

روابط ایران و عمان گسترده‌تر می‌شود

سفیر عمان در تهران ضمن برگزاری چهل و هشتمین جشن روز ملی عمان با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران وعمان گفت: دو کشور طی سال های گذشته توانستند ازحسن همجواری و اشتراکات مذهبی بهره برده و سطح مناسبات خود را در همه حوزه ها از روابط سیاسی و اقتصادی گرفته تا روابط فرهنگی و اجتماعی، توسعه دهند.

29 آبان 1397
کد خبر : 16363
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهل و هشتمین جشن روز ملی عمان با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور به میزبانی سفیر کشور پادشاهی عمان در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

در این مراسم البروانی، سفیر عمان در تهران از گشترش روز افزون روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد و گفت: خوشبختانه ایران و عمان توانسته‌اند طی سال‌های گذشته از حسن هم‌جواری و اشتراکات مذهبی استفاده کرده و سطح مناسبات خود را در همه بخش‌ها گسترش دهند.

وی ضمن تقدیر از اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو روادید عمانی‌ها برای ورود به ایران گفت: پیش از این نیز عمان، امکان دریافت روادید را در مبادی ورودی کشور عمان برای ایرانیان فراهم  کرده بود.

در ادامه صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز ملی عمان، روابط تاریخی دوکشور را در راستای مصلحت دو کشور و منطقه دانست و گفت: تعامل و همکاری خوب دو کشور فراموش نشدنی و بر اساس حکمت سیاسی است.

 وی گفت: یقین داریم حکمت  وافر سلطان قابوس، پادشاه عمان نیز در جهت خنثی کردن هر توطئه‌ای از سوی بدخواهان، به خصوص رژیم صهیونیستی استوار است.

محمد رضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و برخی از اعضای هیئت رئیسه این اتاق نیز ضمن حضور در مراسم روز ملی عمان، مراتب تبریک خود را به سفیر این کشور در ایران اعلام کردند.
همچنین تاکنون با رایزنی و پیگیری های انجام شده توسط اتاق مشترک و همراهی سفارت عمان در ایران، زمینه حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی تسهیل و امکان برخورداری از بالاترین امتیازات ممکن برای ایرانی های علاقمند به سرمایه گذاری و تجارت در عمان فراهم شده است.

در همین رابطه