رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

پایگاه خبری اتاق ایران از رتبه‌بندی بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای گزارش می‌دهد

بازار تبلیغات اینترنتی در قبضه کدام رسانه‌هاست؟

گوگل، فیس‌بوک، بیادو، یاهو و مایکروسافت، 65 درصد از کل بازار تبلیغات اینترنتی را در اختیار داشتند. یک‌سوم از کل گردش مالی رسانه‌ای جهان نیز توسط همین 30 رسانه بزرگ تامین شده است.

17 خرداد 1395
کد خبر : 1640
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فلیکس ریچارد، روزنامه‌نگار داده‌پرداز، می‌نویسد: طی دهه گذشته اینترنت جایگزین رسانه‌های چاپی شده است و بعد از تلویزیون، به دومین رسانه مهم برای تبلیغات تبدیل شده است.

زنیث‌اپتیمدیا، یکی از رسانه‌های معتبر بین‌الملی است که در زمینه علوم ارتباطات و رسانه به تحقیق می‌پردازد. این رسانه هر سال رتبه‌بندی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای ارائه می‌دهد.

5 رسانه اول در میان 30 رسانه انتخاب شده، گوگل، فیس‌بوک، بیادو، یاهو و مایکروسافت بوده‌اند که 65 درصد از کل بازار تبلیغات اینترنتی را در اختیار داشتند. یک‌سوم از کل گردش مالی رسانه‌ای جهان نیز توسط همین 30 رسانه بزرگ تامین شده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد، گوگل با 59.6 میلیارد دلار گردش مالی، فاصله زیادی از سایر شرکت‌های رسانه‌ای دارد. بعد از آن، والت‌دیزنی با 22.5 میلیارد دلار گردش مالی سالانه در رتبه دوم و کام‌کاست با 19.7 میلیارد دلار در رتبه سوم و کمپانی فاکس نیز با 18.7 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.


در همین رابطه