رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با رایزنان بازرگانی سفارت هند

تبعیض تعرفه‌ای دولت هند علیه محصولات ایرانی رفع شود

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با رایزنان بازرگانی سفارت هند در ایران دیدار کرد و در این نشست ظرفیت‌های دو کشور ایران و هند در زمینه صادرات و واردات موردتوجه طرفین قرار گرفت.

13 آذر 1397
کد خبر : 16600
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با رایزنان بازرگانی سفارت هند در ایران بر عدم اعمال تعرفه‌های تبعیض‌آمیز نسبت به کالاهای ایرانی به‌ویژه محصولات کشاورزی ایران تاکید کرد.

کرباسی در این دیدار گفت: صادرات عمده ایران به هند نفت و محصولات پتروشیمی است و متقابلاً ایران نیز کالاهای موردنیاز خود را از هند وارد می‌کند و در صورت انجام مذاکرات صحیح مشکلات تجاری موجود حل خواهد شد.

به اعتقاد معاون امور بین‌الملل اتاق ایران حذف موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای در گسترش روابط دوجانبه و اعتمادسازی بیشتر بین فعالان اقتصادی ایرانی و هندی نقش قابل‌توجهی دارد.

کرباسی همچنین تأکید کرد که باهدف بررسی دقیق و حل مشکلات موجود بهتر است موضوعات با حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی صورت بگیرد تا تصمیمات گرفته شده کاربردی‌تر و اجرایی‌تر باشد.

در ادامه این نشست، کومار رایزن ارشد بازرگانی سفارت هند با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه برای صادرات و واردات بین دو کشور ایران و هند، پیشنهاد داد که اتاق ایران لیست محصولات صادراتی خود را به هند اعلام کند؛ همان‌طور که این سفارت فهرست صادراتی هند به ایران را ارائه کرده است.

رایزنان بازرگانی سفارت هند در ایران همچنین در این دیدار از کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران برای رویداد تجاری مشترک ایران و هند که قرار است با همکاری سفارت هند و با حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران، 28 آذر در اتاق تهران برگزار شود، دعوت کردند.

در پایان، مینا رایزن دوم سفارت هند در تهران به افتتاح شعبه بانک پاسارگاد در بمبئی اشاره و بیان کرد: هیات ایرانی درصدد تهیه مقدمات کار هستند.

در همین رابطه