رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست بررسی چالش های ارز صادرکنندگان در اتاق کرمان مطرح شد

صادرات خشکبار از پیمان سپاری ارزی معاف شود

سیدمهدی طبیب‌زاد، رئیس اتاق کرمان می گوید، مشکلات ارزی موجود گریبانگیر اکثر صادرکنندگان است. امیدواریم صدای بخش خصوصی واقعی بیش از گذشته شنیده و با پیگیری های لازم، مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

22 آذر 1397
کد خبر : 16722
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پیشنهادهای اتاق کرمان در راستای اصلاح بخشنامه 27 آبان 97 بانک مرکزی با موضوع پیمان سپاری ارزی و نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات، در نشستی با حضور استاندار، رئیس اتاق کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات نمایندگان اتاق و برخی فعالان اقتصادی استان، مطرح و بررسی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این نشست، مشکلات ارزی موجود را گریبانگیر اکثر صادرکنندگان دانست و گفت: امیدواریم صدای بخش خصوصی واقعی بیش از گذشته شنیده و با پیگیری های لازم این مسائل و مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

سیدمهدی طبیب‌زاد حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های مستمر ایشان را موجب سرعت بخشیدن در نتیجه گیری پیشنهادات اتاق برشمرد و تصریح کرد: پیشنهادات مطرح شده اتاق کرمان در رابطه با اصلاح بخشنامه بانک مرکزی به رئیس اتاق ایران و وزیر اقتصاد نیز ارسال می شود. امیدواریم با کمترین تغییر در شورای گفت و گوی کشور نیز به تصویب برسد.

تنها راه حل مشکلات اخیر صادرات، تک نرخی شدن ارز است

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اتاق کرمان برجسته‌تر و پررنگ‌تر از سایر اتاق ها برای رفع مشکلات ارزی صادرکنندگان فعالیت می کند. پیشنهاد می شود اظهارنظرها در رابطه با اصلاح بخشنامه ارزی در اتاق ایران بررسی، جمع بندی و سپس به شورای گفت وگو کشور ارسال شود.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: تنها راه حل مشکلات اخیر صادرات، تک نرخی شدن ارز است. در ابتدای سال آینده موضوع تک نرخی شدن ارز را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد اما تا زمان تصویب این موضوع باید برای صادرات کشور به راه حلی تعاملی بین دولت و بخش خصوصی دست یابیم.

محسن جلال پور، فعال و تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز در این نشست، محدودیت های فعلی صادرات در کشور را حاصل تصمیم ناصحیح پایه گذاری ارز چند نرخی بیان کرد و افزود: بخش خصوصی از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد تمام تلاش خود را در مجلس برای تک نرخی شدن ارز به کار گیرد.

گفتنی است در این نشست پیشنهاد شد که صادرات خشکبار از محدودیت های بخشنامه بانک مرکزی معاف شود.

موضوعات :
در همین رابطه