رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

فعالان بخش خصوصی همراه رئیس جمهور به ترکیه رفتند

استقبال رسمی رئیس جمهور ترکیه از حسن روحانی

حسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور ترکیه، در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران–ترکیه به این کشور سفر کرده است، صبح امروز مورد استقبال رسمی رجب طیب اردوغان قرار گرفت.

29 آذر 1397
کد خبر : 16836
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسن روحانی که به دعوت رسمی  رئیس‌جمهور ترکیه، در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در پنجمین جلسه شورای عالی روابط راهبردی ایران–ترکیه به این کشور سفر کرده است، صبح امروز مورد استقبال رسمی رجب طیب اردوغان قرار گرفت.

در سفر حسن روحانی به ترکیه، هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی به سرپرستی غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز رئیس جمهور را همراهی می کنند.

در نشست  شورای عالی روابط راهبردی ایران – ترکیه، دو طرف به بررسی راه های توسعه روابط سیاسی و تجاری خواهند پرداخت. همچنین قرار است چند سند مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در دیدار هیات های ایران و ترکیه ای به امضا برسد.

ایده تشکیل شورای عالی روابط راهبردی دو کشور نتیجه اولین سفر حسن روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط 30 میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کردند.

در این سفر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و وزرای نفت، خارجه، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، نیرو، راه و شهرسازی و همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

موضوعات :
در همین رابطه