روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

10 نکته اقتصادی که سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد

جذب سه میلیارد و 400میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی

محمد باقر نوبخت امروز -سه شنبه- در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به تشریح آخرین مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... پرداخت.

18 خرداد 1395
کد خبر : 1688
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سخنگوی دولت هفتگی نشستی را با خبرنگاران رسانه ها برگزار می کند که در آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داده می شود. مهم ترین مباحث اقتصادی مطرح شده در این نشست از این قرار است: 

1.      سه میلیار و چهارصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در هفته قبل انجام شد که عملیات اجرایی این قرارداد شروع شده است.

2.      در اردیبهشت و فروردین در حوزه مسکن رشد نوزده درصدی داشته‌ایم. در این دو ماه ارزش معاملات دوازده درصد رشد را نشان می‌دهد که این آمارها نکته‌های امیدبخشی است.

3.      ۱۶۰میلیارد تومان به صورت سبد غذایی برای نیازمندان به وزارت تعاون پرداخت شده است

4.      یارانه غیر نقدی نیز به صورت سبد غذایی در ماه مبارک رمضان با پرداخت 160 میلیارد تومان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستور رییس جمهوری در حال اجرا است.

5.      تحریم های نفتی و بانکی که مربوط به بحث هسته ای ایران بود لغو شده و در حال حاضر اجازه صادرات نفت به بیش از دو برابر رشد یافته است.

6.      دولت در خصوص خرید 118 هواپیمای ایرباس دولت تضمینی پرداخت نخواهد کرد و در حال حاضر این طرح آماده مطرح شدن در شورای اقتصاد است.

7.      هیچ خانواری از سبد غذایی حذف نشده است.

8.      دولت 24 بند سیاست‌های اقتصادی را در 12 برنامه دسته‌بندی کرده و برای ارتقای تولید ملی و این که چه پروژه‌هایی انجام شود، برای هر یک، یک مدیر پروژه با برنامه زمانبندی مشخص کرده است .

9.       با بخشنامه جدید بانک مرکزی برخی موانع برای بنگاه‌ها برداشته شد که طی آن بنگاه‌های نیمه‌فعالی که معوقات بانکی دارند می‌توانند تسهیلات مجدد بگیرند.

10.   در عرصه‌های مختلف چه صادرات برق چه کالا اقداماتی انجام می‌شود که به تناسب وزارت صنعت و نیرو آن را دنبال می‌کند. شاهد فراز و فرود در تصمیم‌های عراقی‌ها هستیم و امیدواریم موانع برداشته شود.

در همین رابطه