رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمان در نشست با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی

اندیشکده انرژی زیر نظر اتاق کرمان راه‌اندازی خواهد شد

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق کرمان می‌گوید: تفاوت بسیاری بین قیمت واقعی انرژی و قیمت فعلی وجود دارد که باید از این فاصله به وجود آمده در زمینه خلق ثروت استفاده کرد. به زودی اندیشکده انرژی زیرمجموعه اتاق کرمان راه اندازی خواهد شد تا با انجام مطالعات لازم به اهداف مد نظر برسیم.

01 دی 1397
کد خبر : 16885
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

زمینه‌های همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و اتاق کرمان در نشستی با حضور روسای دو مجموعه و جمعی از فعالان اقتصادی استان بررسی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این نشست، توسعه کسب و کارها، استانداردکردن فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی را از جمله فعالیت‌های مشترک دو بخش مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و اتاق کرمان عنوان کرد.

سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: مرکز مطالعات اتاق کرمان پیشران‌های اقتصاد استان را بررسی و با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی اولویت‌بندی کرده که یکی از این پیشران‌ها بحث حمل و نقل است و می‌تواند زمینه همکاری مشترک با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی را فراهم کند.

طبیب‌زاده افزود: انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان از صاحب نظران و متخصصان این حوزه تشکیل شده و می توان از این ظرفیت مناسب به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد: اتاق وظیفه پایش محیط کسب و کار و تلاش برای بهبود این محیط را بر عهده دارد که در این زمینه به توسعه تشکل ها، انجام مسئولیت های اجتماعی، توسعه بازار و شکل گیری کسب و کارهای نوین، تشکیل اندیشکده های تخصصی به ویژه آب و انرژی، مهارت آموزی، راه‌اندازی مرکز توسعه رقابت پذیری، توسعه شرکت های دانش بنیان و تهیه نقشه راه توسعه فناوری استان پرداخته است.

رئیس اتاق کرمان با تاکید بر افزایش بهره‌وری تصریح کرد: به زودی اندیشکده انرژی زیرمجموعه اتاق کرمان راه اندازی خواهد شد تا با انجام مطالعات لازم به اهداف مد نظر برسیم. تفاوت بسیاری بین قیمت واقعی انرژی و قیمت فعلی وجود دارد که باید از این فاصله به وجود آمده در زمینه خلق ثروت استفاده کرد.

هزار و 271 شرکت پیمانکاری و مشاوره‌ای در استان به ارائه خدمات می‌پردازند

رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هزار و 271 شرکت پیمانکاری و مشاوره‌ای در استان به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: ظرفیت کار این شرکت ها 15 هزار میلیارد تومان است و در صورتی که نتوانیم کار برای این شرکت ها تعریف کنیم به یک تهدید تبدیل می شوند. محمدجواد کامیاب اظهار کرد: عدم ایجاد ظرفیت کاری برای شرکت ها به کاهش غیرمنطقی شرکت ها در مناقصه ها و کاهش کیفیت کار و ناتمام گذاشتن پروژه ها در حین اجرای کار منجر می شود که دولت و پیمانکار متضرر می شوند.

وی پیشنهاد راه اندازی مرکز شتاب دهنده و رشد فناوری حمل و نقل در کرمان، ایجاد دفتر دائمی کنفرانس سالانه کشور با موضوع تکنولوژی مدرن و رویکردها و برگزاری دوره های آموزشی را با حمایت مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد و افزود: انجمن خدمات فنی و مهندسی آمادگی لازم برای همکاری های دو جانبه دارد.

توسعه یافتگی با واگذاری فعالیت‌ها به بخش‌خصوصی محقق می‌شود

در ادامه این نشست، رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه توسعه یافتگی با واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و تنها با نظارت و سیاستگذاری دولت محقق می شود، گفت: با شناسایی ظرفیت های قانونی خود می توانیم فعالیت های موثری را برای توسعه پایدار انجام دهیم.

محمد شکرچی زاده در رابطه با اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی شده در اتاق کرمان بیان کرد: باور نمی کردیم که اتاق کرمان با این نگاه عمیق و اندیشمندانه به موضوعات مهمی مانند ایمنی، انرژی و توسعه پایدار کسب و کار بپردازد و علاقمند به آشنایی با این فعالیت ها هستیم.

وی افزود: برنامه ریزی برای اقتصادی کردن حمل و نقل و تنظیم ویرایش جدید و عملیاتی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در مورد بهینه ‌سازی مصرف انرژی در ساختمان از زمینه های همکاری های بین اتاق و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی است. در این رابطه علاقمند به آغاز پلتفرم مشترک با اتاق کرمان و پیاده سازی هر چه بیشتر مبحث 19 در کرمان به عنوان پایلوت در کشور هستیم.

شکرچی زاده اظهار کرد: فراهم کردن بستر برای فعالیت های شرکت های شتاب دهنده و استارت آپ ها در حوزه حمل و نقل و ساخت و سازها در دستور کار مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که در این زمینه نیز می توانیم با اتاق کرمان همکاری داشته باشیم.

در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و اتاق کرمان منعقد تا فعالیت های مشترک آغاز شود.

موضوعات :
در همین رابطه