رادیو مجازی اتاق ایران - 31 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق قم در بازدید از نمایشگاه الکامپ

پیشرفت در تجارت الکترونیک و تغییر شکل کسب‌وکارها، لازمه توسعه اقتصادی است

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم معتقد است امروز در شرایطی هستیم که پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیک و تغییر شکل کسب‌وکارها، لازمه توسعه اقتصادی است.

02 دی 1397
کد خبر : 16890
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ در قم با حضور بیش از 40 استارت‌آپ برگزار شد.

رئیس اتاق قم و رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم با شرکت‌کنندگان استارت‌آپ‌های موفق و کسب‌وکارهای نوپا، گفت‌وگو داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در این بازدید ضمن ابراز رضایت از سطح کیفی نمایشگاه و شرکت کنندگان تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیک و تغییر شکل دادن کسب‌و‌کارها، لازمه توسعه اقتصادی است.

ابوالفضل خاکی ادامه داد: سرعت بالای رشد و انعطاف بسیار زیاد از مهمترین مشخصه های کسب و کارهای مدرن و نوین در دنیا است. لازمه این امر، پیشرفت در حوزه کامپیوتر و تجارت الکترونیک است، به گونه‌ای که عقب ماندن از این رقابت، یعنی از دست دادن بازارهای داخلی و حتی خارجی.

 وی اشاره کرد: اموری از جمله اطلاع رسانی و تراکنش ها، با سرعت بسیار بالایی رخ می دهد و ساده کردن روندها و فعالیت ها، انعطاف بالایی را به ارمغان آورده است. با این اوصاف، پیشرفت ما در این حوزه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

خاکی افزود: اتاق بازرگانی نیز از این حوزه غافل نبوده و ما در حال حاضر تمامی روندهای دریافت کارت‌های بازرگانی و عضویت و نیز دریافت گواهی مبدا را به صورت الکترونیکی انجام می دهیم. این امر موجب شده تا بازرگانان و متقاضیان دریافت کارت‌ها، با صرف کمترین زمان ممکن و با سهولت فراوان، کارهای خود را پیش برده و از مزایای این امر بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق قم تاکید کرد: حفظ کیفیت امری بسیار مهم است و استارت‌آپ‌ها باید در جذب نیروی خود و برنامه‌ریزی‌های خود، حداکثر دقت را به کار گیرند.

حفظ صداقت، کیفیت و امانت‌داری استارت‌آپ‌ها امری ضروری است

در ادامه رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز در این بازدید بر اهمیت و جایگاه مهم کامپیوتر و تجارت الکترونیک، لزوم ارتباط بیشتر فعالان اقتصادی با استارت‌آپ‌ها و فعالان این حوزه تاکید کرد و یادآور شد که این ارتباط در آینده، بسیار پررنگ‌تر از حال حاضر خواهد بود.

حسن آقاجانی تاکید کرد: در حال حاضر با پیشرفت‌های حاصل شده، این امکان بوجود آمده که در زمان کمتر و با هزینه کمتر، کسب‌وکارهای بزرگی با میزان اشتغال‌زایی بالا شکل بگیرد. حفظ صداقت، کیفیت و امانت‌داری از سوی فعالان این حوزه، سبب می‌شود تا این فعالیت‌ها جوان‌مرگ نشود، چرا که اگر مشتریان ناراضی باشند، استفاده آنها از کسب و کارهای اینترنتی کمتر خواهد شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق قم افزود: استفاده بازرگانان از فضای الکترونیکی امری مهم است و باید به گسترش تجارت الکترونیک در بازرگانی و فرصت‌هایی که به دنبال می‌آورد، نگاه ویژه‌ای داشت.

موضوعات :
در همین رابطه