رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در همایش تجاری همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری عمان مطرح شد

بندرعباس می‌تواند به کریدور صادرات و واردات کالا به عمان تبدیل شود

08 دی 1397
کد خبر : 16978
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در همایش معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری عمان در بندرعباس گفت: عمان با زیرساخت‌های مطلوب، مناطق آزاد و بنادر مجهز و فعال، رشد اقتصادی مطلوب، یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است و به همین دلیل، این کشور یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک به شمار می‌آید.

 حسن ضرابی زیرساخت‌های فراهم شده در دو کشور را در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور در 7 ماهه نخست سال جاری مؤثر دانست و گفت: حجم  این روابط اقتصادی درحالی‌که  از سال 1385 تا پایان سال 1392 تقریباً از یک عدد ثابتی حدود 221 میلیون دلار برخوردار بود، از ابتدای سال 1393 هم‌زمان با ارتقاء اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از شورا به اتاق مشترک و شناسایی موانع و مشکلات موجود و اتخاذ راهکارهای عملیاتی در تسهیل تجارت متقابل، روند رشد سالیانه قابل‌توجهی در حجم مبادلات اقتصادی دو کشور ایجاد شد به‌گونه‌ای که در 8 ماهه نخست سال جاری حجم مبادلات ایران و عمان به 963 میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این حجم در سال جاری به بیش از 2/1 میلیارد دلار افزایش یابد.

 رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: در حال حاضر، زیرساخت‌های لازم برای فعالان اقتصادی ازجمله اخذ ویزا با هزینه کم و در مبادی ورودی، امکان ثبت شرکت در سرزمین اصلی و در مدت‌زمان کوتاه، سهولت و امکان ثبت شرکت تجاری، لجستیک و تولیدی در مناطق آزاد با 100% سهام ایرانی و معاف از مالیات، خط مستقیم کشتیرانی از بنادر خرمشهر، بندرعباس و بندر جاسک به بنادر صحار، سویق و شناس و خط هوایی مستقیم از مسقط به شهرهای تهران، مشهد و شیراز فراهم شده است.

 محسن ضرابی گفت: با توجه به زیرساخت‌های استان هرمزگان و نیز پتانسیل‌های کشور عمان در حوزه شیلات و پرورش آبزیان و دسترسی این کشور به بازارهای هدف صادراتی و از طرفی استراتژی‌های دولت عمان در توسعه شیلات این کشور و علاقه‌مندی شرکت‌های بخش خصوصی عمان به جهت مشارکت و استفاده از تجربه و دانش فنی شرکت‌های متخصص ایرانی در این زمینه، فرصت بسیار مناسبی برای فعالان اقتصادی استان هرمزگان ایجاد نموده است.

 رئیس اتاق بندرعباس و نایب‌رئیس اتاق ایران و عمان هم در این همایش گفت: استان هرمزگان باید از حسن هم‌جواری با عمان نهایت استفاده و بهره را ببرد.

 محمدامین صباغی زاده گفت: ارتباط بازرگانان و مردم این استان با مردم عمان ریشه‌ای تاریخی دارد که این امر می‌تواند زمینه فعالیت گسترده را فراهم کند.

 رئیس اتاق بندرعباس نزدیکی استان هرمزگان به بنادر عمان را مزیت بزرگی دانست که می‌تواند به کریدور صادرات و واردات کالا با این کشور تبدیل شود.

 

موضوعات :
در همین رابطه