رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در همایش ملی کالا و خدمات فنی و مهندسی

صادرات خدمات فنی مهندسی راه نفوذ در بازارهای هدف است

جمال رازقی، رئیس تاق شیراز می‌گوید: با توجه به اینکه در بخش خدمات فنی و مهندسی، پتانسیل‌هایی از جمله نیروی کار ماهر در استان فارس وجود دارد، با صادرات در این بخش می توان به بازارهای هدف صادراتی نفوذ کرد.

12 دی 1397
کد خبر : 17053
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در دومین روز همایش ملی کالا و خدمات فنی و مهندسی که در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی از بخش‌هایی است که با آن می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد و این درحالی است که در این بخش پتانسیل‌هایی خوبی از جمله نیروی کار ماهر در استان وجود دارد.

جمال رازقی افزود: مهمترین مانع صادرات خدمات فنی و مهندسی موضوع ضمانت‌نامه‌های آن است که درخواست ما از نمایندگان مجلس در این زمینه، کمک برای حل و یا کاهش مشکلات این بخش است.

وی با اشاره به صدور بخشنامه های متعدد دست و پا گیر در حوزه صادرات در کشور ادامه داد: امسال صادرکنندگان ما عطای صادرات را به لقای آن بخشیدند و آنهایی که صادراتی انجام می‌دهند نیز فعالیت خود را با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف انجام می‌دهند.

رازقی عنوان داشت: سالیان متمادی است که بخش دولتی و خصوصی کشور و استان با مشکلی به نام موانع کسب و کار روبرو هستند که همین موضوع موجب شده بخش خصوصی نتواند رشد مناسبی داشته باشد و افراد کارآفرین یا در صحنه حضور پیدا نکنند یا از کشور خارج شوند.

رئیس اتاق شیراز تصریح کرد: انتظار ما به عنوان بخش خصوصی این است که نمایندگان مجلس و سایر مسئولان در کشور تلاش کنند فضای کشور به سمتی برود که اگر مشکلی در اقتصاد و یا سطح درآمد مردم ایجاد می شود خود را موظف به بهبود وضعیت کنند.

موضوعات :
در همین رابطه