رادیو مجازی اتاق ایران - 11 شهریور 1403

افزایش شفافیت و نظارت با رتبه‌بندی بازرگانان

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رتبه‌بندی بازرگانان، علاوه بر افزایش شفافیت، نظارت‌ها بیشتر و بهتر می‌شود.

14 دی 1397
کد خبر : 17066
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به رتبه‌بندی بازرگانان گفت: فعالیت‌های تجاری بازرگانان در داخل کشور را بر اساس وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی کردیم و با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات بعدی، اقدامات مفصلی دراین‌باره برنامه‌ریزی شد.

بهنام امیری ادامه داد: از پارسال اقدامات مؤثری را در حوزه توسعه سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری آغاز کردیم و از اسفند، نخستین مراحل اجرای این سامانه عملیاتی شد و گام‌های مختلفی از آن به بهره‌برداری رسید.

امیری اضافه کرد: اکنون مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و داده‌ها را در داخل سامانه اعتبارسنجی رتبه‌بندی در اختیار داریم که کمکی به بازرگانان و سیاست‌گذاران است.

او درباره معیارهای رتبه‌بندی سامانه یکپارچه رتبه‌بندی و اعتبارسنجی گفت: برای این منظور سه گروه شاخص شامل شاخص‌های مربوط به مسئولیت‌پذیری بازرگانان، توانمندی‌های مالی و کسب‌وکار بازرگانان در نظر گرفته شده است.

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت درباره مزیت‌های این رتبه‌بندی گفت: شاخص‌های اطلاعاتی و این رتبه‌بندی به شفافیت، کمک می‌کند و در نتیجه ارزیابی فعالیت‌های تجاری، تسهیل می‌شود و بازرگانان، زودتر ارزیابی می‌شوند و فرآیند برای بازرگانان معتبر، تسهیل می‌شود.

در همین رابطه