رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

تلفات برق استان تهران تا پایان سال دو درصد کاهش می یابد

استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده از سوی ادارات کل توزیع و برق منطقه ای استان برای کاهش تلفات برق گفت: در این ارتباط و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلفات برق استان تا پایان سال دو درصد کاهش می یابد.

19 خرداد 1395
کد خبر : 1717
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده از سوی ادارات کل توزیع و برق منطقه ای استان برای کاهش تلفات برق گفت: در این ارتباط و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلفات برق استان تا پایان سال دو درصد کاهش می یابد.

حسین هاشمی، استاندار تهران

سیدحسین هاشمی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در همین راستا در شهر تهران نیز طبق برنامه نیم درصد کاهش اتلاف برق خواهیم داشت.
وی گفت: دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت نیرو از جمله شرکت های آبفا (آب و فاضلاب)، آبفار (آب و فاضلاب روستایی)، آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و برق منطقه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی برعهده دارند.
وی تصریح کرد: در نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، دستگاه های استانی زیر مجموعه وزارت نیرو در مورد اقدام ها و برنامه ریزی های خود برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه دادند.
استاندار تهران افزود: به مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تاکید شد که سیاست های سال جاری آن ها در راستای اقتصاد مقاومتی باید مشخص باشد و هرسه ماه یکبار از اقدامات خود گزارش دهند.

* نقش مهم صدا و سیما برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف
استاندار تهران نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف مردم مهم دانست و گفت: باید برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب، برق، گاز از ظرفیت قابل توجه برنامه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در صدا و سیما بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در زمان پیک تاحدود زیادی به کاهش مصرف و صرفه جویی کمک می کند.
هاشمی افزود: باید زمینه تشویق خانوارهای کم مصرف را فراهم کنیم.

* تشکیل کمیته نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی با دستور استاندار تهران
استاندار تهران به دستور خود برای تشکیل کمیته نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و افزود: این کمیته با عضویت دبیر و معاون ستاد اقتصاد مقاومتی استان(رئیس و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی)، دو معاون استاندار و رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی استان تهران تشکیل خواهد شد تا پس از بررسی و تایید برنامه ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، این برنامه ها وارد فاز عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی استان از سوی این کمیته نظارتی رصد و پیگیری می شود.
هاشمی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب در تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی به بهترین شکل عملیاتی شود.

* تاکید استاندار تهران بر پرهیز از اسراف مواد غذایی
استاندار تهران در پاسخ به پرسشی در مورد حجم زیاد دورریز مواد غذایی و تولید زباله در ایران، با تاکید بر لزوم پرهیز از اسراف گرایی در جامعه گفت: مردم باید با درست و بهتر مصرف کردن حجم زباله های تولیدی و دورریز مواد غذایی خود را کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه در هیچ جای جهان به اندازه ایران ضایعات مواد غذایی وجود ندارد افزود: دستگاه های فرهنگی بخصوص صدا و سیما باید با اتخاذ سیاستی متناسب، مردم را به بهتر و صحیح تر مصرف کردن نعمت های خداوند تشویق کنند.

* کمبود غذایی و افزایش قیمت در ماه رمضان رخ نداده است
استاندار تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد میزان ذخیره مواد غدایی مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان و پیش بینی های لازم در این خصوص گفت: رئیس اتاق اصناف استان در دیدار اخیر خود با من اطمینان داد که مشکلی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در این ماه وجود ندارد.
هاشمی تصریح کرد: قیمت محصولات غذایی نیز هم به طور تقریبی مناسب است و حتی شاهد کاهش نرخ برخی اقلام نیز هستیم.
نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران روز چهارشنبه با حضور معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد.

موضوعات :
در همین رابطه