رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در نشست با معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران

گمرک، پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی است

محمدامین صباغی زاده، رئیس اتاق بندرعباس می گوید: گمرک، پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی است. اجرای سیاست‌های مالی و بازرگانی، مستلزم گمرکی کارآمد و مؤثر است.

23 دی 1397
کد خبر : 17194
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در نشست با معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران و کارگزاران گمرکی بندرعباس گفت: نگاه فعالان اقتصادی به گمرک یک نگاه فرابخشی است. امید می رود مشکلات کارگزاران گمرکی در بحث ترخیص کالا و مشکلات ارزی با انتصاب معاونت جدید فنی گمرک ایران به حداقل برسد.

محمدامین صباغی زاده اظهار داشت: گمرک پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و مهمترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین المللی است لذا اجرای این سیاست‌ها مستلزم گمرکی کارآمد و مؤثر است.

وی بیان کرد: تقویت فعالان اقتصادی کشور در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است، چرا که تحریم ها عرصه را بر فعالان اقتصادی تنگ خواهد کرد و در این بین وضع قواین ناکارآمد می تواند آسیب جدی به اقتصاد کشورمان وارد کند.

صباغی زاده اضافه کرد: استانی همانند هرمزگان که دروازه تجاری کشور است، نباید گریبانگیر مشکلاتی که از قوانین ناکارآمد نشات می گیرد باشد و مسوولان باید بکوشند تا روند تجارت را در این استان تسهیل کنند.

نگاه فعالان اقتصادی به گمرک، یک نگاه فرابخشی است

در ادامه رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس تصریح کرد: اکنون کارگزاران ما با مشکلات متعددی نظیر مالیات و مشکلات ارزی مواجه هستند که امید است با انتصاب معاونت فنی و امور گمرکی، مشکلات کارگزاران در این بخش ها به حداقل برسد و بیش از این شاهد ضرر و زیان فعالان اقتصادی کشورمان نباشیم.

30 درصد از مشکلات فعالان اقتصادی مربوط به گمرک است

معاون فنی و امور گمرکی، گمرک ایران نیز در این نشست با بیان اینکه تنها 30 درصد از مشکلات فعالان اقتصادی در بحث ورود و خروج کالا مسبب آن گمرک است، گفت: ریشه مشکلات تجاری فعالان اقتصادی را نباید تنها در گمرک جستجو کرد، بلکه سازمان هایی که با گمرک مرتبط هستند نیز مسبب بخش اعظمی از این مشکلات هستند.

مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: متاسفانه مشکلات گمرکی فعالان اقتصادی ما ریشه ای حل نشده اند و ما باید بکوشیم با جلسات کارشناسی مشکلات را ریشه یابی و حل کنیم.

وی افزود: با توجه به تأکید معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل گمرک ایران مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای انباشته شده در بنادر، پیشنهاد شد تیم فنی دفاتر ستادی گمرک ایران در اسرع وقت در بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر تجاری کشور استقرار داشته باشد و ما نیز در حال حاضر در این بندر در حال رصد مشکلات فعالان اقتصادی هستیم.

در همین رابطه