رادیو مجازی اتاق ایران - 10 مرداد 1403

رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد

پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به کسبه پلاسکو

رئیس اتاق اصناف تهران از پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به کسبه پلاسکو خبر داد.

02 بهمن 1397
کد خبر : 17339
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
 رئیس اتاق اصناف تهران از پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به کسبه پلاسکو خبر داد.
 
رئیس اتاق اصناف تهران گفت‌: برای این که کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو بتوانند تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده را دریافت کنند، اقدامات لازم انجام شده و آنها در حال گرفتن وام‌های خود هستند، اما برای پیگیری مصوبات دیگر ابلاغی به اتاق نشده است.

قاسم نوده فراهانی در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال ایسنا، مبنی بر این که اتاق اصناف چه کاری برای پیگیری مطالبات کسبه آسیب دیده پلاسکو انجام داده است؟ اظهار کرد: گر چه آنهایی که مصوبات پلاسکویی‌ها را دو سال پیش تصویب کرده‌اند باید پاسخگو باشند، اما در حال‌ حاضر برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده کار خوبی انجام شده است و کسبه می‌توانند  با تشکیل پرونده در اتحادیه‌های تخصصی خود و دریافت تاییدیه از اتاق اصناف تهران وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شان را بگیرند  که البته هم اکنون این کار در حال‌ انجام است و پلاسکویی‌ها در حال‌ دریافت تسهیلات بانکی‌ شان هستند.

وی با اشاره به این که پیش از این اتاق اصناف ایران در حال پیگیری وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی پلاسکوی‌ ها بود که اخیرا به اتاق اصناف ایران واگذار شده است، افزود: دیگر مصوباتی که برای پلاسکویی‌ها ابلاغ کرده‌اند به اتاق اصناف تهران ارتباطی ندارد. به عنوان مثال کسبه آسیب دیده پلاسکو مقرر شده بود تا مالیات‌های آنها بخشوده شود و گفته می‌شد که اتاق اصناف باید نسبت به شناسایی و معرفی آنها برای برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام کند، اما هنوز چیزی در این زمینه  به اتاق اصناف تهران ابلاغ نشده است و اگر این ابلاغ صورت بگیرد کار را انجام خواهیم داد.

در همین رابطه