رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد

نقد شوندگی بازار سرمایه بیشتر می‌شود

مدیرعامل بورس تهران از بازنگری در دامنه نوسان روزانه قیمت سهام در بازار سرمایه خبر داد که برای افزایش نقد شوندگی این بازار در دستور کار قرار گرفته است.

03 بهمن 1397
کد خبر : 17350
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل بورس تهران گفت: کیک بازار سرمایه بزرگ شده و افزایش ورود شرکت‌ها به ایجاد شفافیت بیشتر کمک کرده است و منابع نقدی موجود در کشور گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌یابند.

علی صحرایی در نشست خبری با خبرنگاران، افزایش نقد شوندگی بازار را از جمله برنامه‌های مهم اعلام کرد و از بازنگری در دامنه بازار خبر داد و افزود: هنوز به لحاظ فرهنگی مردم ایران دوست دارند که از طریق مستقیم وارد بازار سرمایه شوند ولی ما نیاز داریم صندوق‌های منطقه‌ای داشته و منابع بیشتری از مردم را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی تصریح کرد: با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه‌ای برگزار شد که در آن بر لزوم فرهنگ بازده در بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی در بورس تأکید شد؛ البته یکی از برنامه‌های اساسی بهبود زیرساخت‌های معاملاتی است و این سامانه معاملات در ایران قدیمی است.

به گفته صحرایی، در برنامه داریم که سامانه معاملاتی را ارتقا دهیم و پلت فرم دیگری برای ترید و پست‌ترید داشته باشیم؛ برای گسترش بازار باید سامانه باید بتواند از ابزار نقد و پست‌ترید و مشتقه پشتیبانی کند.

وی اظهار داشت: افزایش مشابه شاخص هم‌وزن و کل نشانگر توسعه کلیت بازار است؛ تا پایان نوامبر ۲۰۱۸ بورس تهران و فرابورس رشد حدود ۷۹ درصد را تجربه کرده که این رشد بر اساس آمار بین‌المللی است.

صحرایی با بیان اینکه ارزش اسمی بازار سرمایه به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان در 10 ماهه امسال رسیده است، گفت: این رقم رشد ۸ درصدی داشته است.

در همین رابطه