رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

سیدمحمدرضا سیدنبوی رییس اتاق شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

صنایع کوچک و متوسط چشم به راه ورود سرمایه است

سیدمحمدرضا سیدنبوی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایران از پتانسیل شهرکرد می‌گوید و اینکه صنایع کوچک و متوسط این شهر نیازمند ورود سرمایه هستند.

22 خرداد 1395
کد خبر : 1748
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سیدمحمدرضا سیدنبوی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری ایران از پتانسیل شهرکرد می‌گوید و اینکه صنایع کوچک و متوسط این شهر نیازمند ورود سرمایه هستند.

سیدمحمدرضا سیدنبوی، رییس اتاق شهرکرد

 سیدمحمدرضا سیدنبوی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد از موقعیت شهرکرد می‌گوید و پتانسیل اقتصادی این شهر، مرکز استان چهارمحال و بختیاری.

شهرکرد، شهری به دلیل آب و هوای خوب و مناسب، زمینه فوق‌العاده‌ای برای اقتصاد بر محور کشاورزی و باغداری است. سیدمحمدرضا سیدنبوی از باغات شهرکرد می‌گوید و از زمین‌های کشاورزی آن. او به باغات بادام این شهر اشاره می‌کند و معتقد است که باید روی بسته‌بندی این محصولات سرمایه‌گذاری شود؛ اما متاسفانه چنین سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود.

رییس اتاق شهرکرد به کوه‌ها و آب‌های معدنی و چشمه‌های این استان اشاره می‌کند که باید بر روی کارخانه‌های آب معدنی سرمایه‌گذاری شود. او معتقد است این یکی از پتانسیل‌های طبیعی استان و شهرکرد است که متاسفانه خیلی به آن توجه نمی‌شود. ؛ باید روی این پتانسیل، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی صورت بگیرد.

سیدنبوی اما از نزدیکی شهرکرد به اصفهان و خوزستان دو شهر صنعتی می‌گوید از صنایع کوچک و متوسط شهرکرد. صنایع این شهر بیشتر صنایع کوچک و متوسط است که با سرمایه‌گذاری متوسط امکان رونق و شکوفایی آن وجود دارد. در نتیجه رونق این صنایع است که می‌توان خیلی از معضلات بیکاری این شهر را رفع کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد به ورود سرمایه‌های خارجی در دوره پسابرجام اشاره می‌کند و می‌گوید: «هنوز این سرمایه‌ها به مرحله عملیاتی نرسیده است. اما احتمال ورود سرمایه‌های خارجی به ایران وجود دارد و ما باید بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم و موانع موجود را برطرف کنیم.»

او  فراهم شدن این بسترها را برای ورود سرمایه‌های خارجی به همت همه قوای کشور منوط می‌داند و معتقد است که همه قوا و حاکمیت باهم دیگر باید برای ورود سرمایه و سرمایه‌‌گذاری خارجی به ایران تلاش کنند.

به گفته سیدنبوی همه امید صنایع کوچک و صنایع متوسط استان و شهرستان شهرکرد به اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن بندهای آن است؛ صنایع کوچک و متوسط در انتظار ورود سرمایه است تا بتواند خود را از زیربار این مسایل و مشکلات نجات دهد. وگرنه برای خیلی از صنایع ایران احتمال شکست پیش‌بینی می‌شود.

در همین رابطه