رادیو مجازی اتاق ایران - 30 مرداد 1403

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

تمبر علاءالدین میرمحمد صادقی رونمایی شد

هم‌زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت علاءالدین میرمحمد صادقی، کارآفرین و فعال اقتصادی پیشکسوت در اتاق ایران و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، از تمبر اختصاصی این کارآفرین برتر رونمایی شد. این تمبر در تیراژ 200 هزار قطعه چاپ و در سطح داخلی و خارجی منتشر خواهد شد.

29 بهمن 1397
کد خبر : 17663
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در جریان مراسم نکوداشت علاء‌الدین میرمحمدصادقی، کارآفرین و فعال اقتصادی پیشکسوت در اتاق ایران، تمبر اختصاصی او نیز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد.

در این مراسم، 60 طقری پاکت نخستین روز انتشار این تمبر با نوشتاری از 60 نفر از شخصیت‌های برجسته سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که پیش‌ازاین مطالبی درباره علا میرمحمد صادقی نوشته‌اند و گزیده‌ای از آن روی پاکت چاپ شده بود، برای نگهداری به مرکز اسناد اتاق ایران سپرده شد.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران با اشاره به اینکه این تمبر، نخستین تمبر در حوزه اقتصادی است که به نام یک کارآفرین خوش‌نام در زمان حیات او منتشر می‌شود، گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور شرایط نامساعدی را تجربه می‌کند و فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، تقدیر و بزرگداشت از فعالان اقتصادی باسابقه‌ای که در بخش کارآفرینی و خدمت به اقتصاد، همچنین در زمینه مسئولیت اجتماعی سوابق درخشانی دارند، می‌تواند مایه دلگرمی آنها باشد.

محمدرضا عرب با تأکید بر اینکه باید تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان در زمان حیات آنها انجام شود و ضمن حفظ کرامت انسانی آنها، زمینه معرفی و انتقال تجربیات و دانش این افراد به نسل‌های آینده فراهم شود، افزود: شرکت ملی پست ایران در این راستا، اعلام آمادگی کرد که تمبر اختصاص کارآفرینان و بزرگان حوزه اقتصاد را طراحی و منتشر کند که تمبر رونمایی شده به نام علا میرمحمدصادقی نخستین نمونه از آن است.

به گفته عرب، تمبر اختصاصی علاءالدین میرمحمدصادقی در تیراژ 200 هزار قطعه منتشر و از طریق دفاتر پستی، در سطح داخلی و بین‌المللی توزیع خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اتاق ایران در ادامه با اشاره به گستره جهانی توزیع تمبرها گفت: علاوه بر این تمبرهای منتشر شده در این زمینه، در 189 کشور عضو اتحادیه پست نیز توزیع می‌شود و در موزه‌های تمبر این کشورها نیز نمایش داده خواهد شد.

او همچنین با اشاره به اینکه در جهان حدود 3 هزار سایت و نشریه تخصصی تمبر، به بازنشر تمبرهای منتشر شده در کشورهای مختلف از جمله تمبرهای کارآفرینی ایران می‌پردازند، گفت: سه ناشر بزرگ در جهان در حوزه کدگذاری و انتشار موضوعی و کشوری تمبرها فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن 5 هزار تاجر بزرگ تمبر نیز در دنیا به خریدوفروش تمبر مشغول‌اند که عملاً تمبرهای ایرانی از جمله تمبر علاءالدین میرمحمدصادقی نیز در چرخه فعالیت آنها قرار می‌گیرد.

در همین رابطه