شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

معاون بین‌الملل اتاق ایران

کمیته‌های مشترک چارچوب روابط اقتصادی با کشورهای هدف را تعیین کنند

معاون بین‌الملل اتاق ایران در نشست با روسای کمیته‌های مشترکی که در سال 97 تشکیل شده‌اند، فلسفه وجودی آنها را شناسایی ظرفیت کشورهای هدف و تهیه چارچوبی برای ایجاد و توسعه روابط اقتصادی با این کشورها دانست.

05 اسفند 1397
کد خبر : 17723
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در نشستی با روسای 12 کمیته مشترکی که در سال 97 و بر اساس دستورالعمل جدید، ایجاد شده‌اند، گفت: کمیته‌های مشترک پیوند عمیق‌تری نسبت به اتاق‌های مشترک با اتاق ایران دارند. از سوی دیگر نماینده دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه در کمیته‌ها به عضویت درآمده و بدین ترتیب می‌توانند در شرایط بهتری از امکانات سازمان توسعه تجارت و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، استفاده کنند.

محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران با توجه به اینکه ایران از طریق مسیرهای زمینی و ریلی می‌تواند با کشورهای اروپای شرقی ارتباط داشته باشد، تأکید کرد: در این یک سال، عمده تمرکز خود را روی کشورهای این منطقه گذاشتیم و بیشتر کمیته‌هایی که ایجاد شدند مربوط به همین منطقه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف اصلی اتاق ایران را در مورد ایجاد این کمیته‌ها، شناسایی ظرفیت کشورهای هدف و تهیه چارچوبی برای ایجاد و توسعه روابط اقتصادی با این کشورها دانست و تصریح کرد: آخرین وضعیت عملکرد کمیته‌های مشترک، شهریور 98 توسط هیات رئیسه اتاق ایران بررسی می‌شود. بر اساس این گزارش در مورد ادامه، توقف و یا تبدیل این کمیته‌ها به اتاق‌های مشترک، تصمیم‌گیری خواهد شد.

در ادامه روسای هر کدام از کمیته‌های مشترک به تشریح عملکرد و فعالیت‌های خود پرداختند. برنامه‌ریزی برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، ایجاد سایت‌ها اطلاع‌رسانی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، حضور فعال در نمایشگاه کشورهای هدف و برقراری روابط علمی از طریق ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های کشور هدف از جمله اقداماتی است که توسط این کمیته‌ها دنبال شده است.

در همین رابطه