رادیو مجازی اتاق ایران - 30 مرداد 1403

پلاسکوی جدید تا مهر ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

گودبرداری پلاسکو در میانه راه

مدیر اجرای طرح ساختمان پلاسکو می‌گوید: بیش از 50 درصد گودبرداری ساختمان پلاسکو انجام شده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال، کار خاک‌برداری به پایان برسد.

09 اسفند 1397
کد خبر : 17789
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر اجرای طرح ساختمان پلاسکو درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: خاک‌برداری ساختمان پلاسکو با قوت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان اسفندماه بتوانیم کار خاک‌برداری را به اتمام برسانیم.

علی رحیمی، در خصوص فعالیت‌هایی که هم‌اکنون در محل پروژه پلاسکو در حال اجراست؛ گفت: با توجه به نگرانی واحد‌های تجاری اطراف و احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های اطراف سایت پلاسکو برای اجرای عملیات گودبرداری از روشی جدید موسوم به TOP-DOWN استفاده کردیم و امروز چهل و هشتمین و در واقع آخرین ستون محافظ در عمق ۳۲ متری زمین کار گذاشته شد و به همین دلیل سرعت حفاری تا رسیدن به تراز منفی ۲۸ متری زمین با سرعتی بیشتر از قبل صورت خواهد پذیرفت

رحیمی با اشاره به شرایط ترافیکی منطقه و ازدحام جمعیت در ایام ماه‌های پایانی سال خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های ترافیکی منطقه ۱۲ توانستیم تاکنون حدود ۹ هزار مترمکعب خاک‌برداری کنیم و برآورد می‌کنیم ۱۲ هزار مترمکعب دیگر نیز باید خاک‌برداری صورت پذیرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان، پروژه ساخت پلاسکوی جدید پس از فراز و نشیب فراوان و هماهنگی با دستگاه‌های مسئول سرانجام در مهرماه سال ۹۷ آغاز شد. محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان چندی پیش با توجه به آغاز کار و پیشرفت آن تأکید کرد پروژه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که پلاسکوی جدید تا مهر سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

در همین رابطه