رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

با همکاری اتاق ایلام و جامعه نیکوکاری ابرار

80 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه ایلامی بورس تحصیلی گرفتند

مراسم اعطای بورس تحصیلی به 80 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه ایلامی با حضور مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، رئیس اتاق ایلام و مسئولان ارشد استان ایلام برگزار شد.

16 اسفند 1397
کد خبر : 17896
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جامعه نیکوکاری ابرار با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام به 80 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه ایلامی بورس تحصیلی اعطا کرد.

علی‌اصغر خامنوی مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار ضمن قدردانی از حمایت‌های اتاق ایلام از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، گفت: یکی از اهداف مهم جامعه نیکوکاری ابرار، توسعه پایدار روستایی است که با مشارکت خود اهالی روستا تسهیلاتی به آنان اعطا می‌شود تا بدین‌وسیله به رشد و شکوفایی آنان کمک شود.

او تأکید کرد: توسعه پایدار روستایی نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر دارد که این اقدام می‌تواند منجر به تقویت تولید شود.

خامنوی افزود: جامعه نیکوکاری ابرار در  ایجاد مراکز آموزشی و تولیدی پیشتاز بوده و در جریان وقوع سیل، زلزله همواره کمک کرده است.

به گفته خامنوی تاکنون 30 مرکز آموزشی و مدرسه با کمک جامعه نیکوکاری ابرار تأسیس‌شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همدلی جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور زمینه لازم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه هدف فراهم شود.

شعبان فروتن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این  مراسم گفت: جامعه نیکوکاری ابرار شعبه ایلام حدود چهار سال است که فعالیت خود را در این استان آغاز کرده و در این مدت نسبت به شناسایی دانش آموزان و دانشجویان نخبه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته استان اقدام کرده است و در حال حاضر حدود 80 دانش‌آموز و دانشجوی نخبه در مناطق روستایی و مناطق کمتر توسعه‌یافته استان ایلام تحت حمایت تحصیلی جامعه نیکوکاری ابرار قرارگرفته‌اند.

وی ادامه داد: حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان برای پیشرفت علمی جزو مهم‌ترین اهدافی بوده که در جامعه نیکوکاری ابرار در این استان انجام‌گرفته است.

رئیس اتاق ایلام تأکید کرد: مهم‌ترین رویکرد اتاق ایلام با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار این است که بتواند فرصت مطلوبی را برای دانش آموزان و دانشجویان نخبه در مناطق کمتر توسعه‌یافته فراهم کند تا استعدادهای آنان شکوفا شود.

فروتن همچنین اعلام کرد: امسال  500 بسته کمک‌تحصیلی شامل کیف و کفش، نوشت‌افزار، لباس و دیگر مایحتاج دانش آموزان نیز بین مناطق روستایی استان ایلام توزیع‌شده است.

اتاق بازرگانی؛ بازوی توانمند دولت

ایوب درویشی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از دیگر حاضران در این مراسم تأکید کرد: اتاق بازرگانی بازوی توانمند دولت  برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف بوده که این اقدام ارزشمند نویددهنده حرکتی جدی برای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی توانایی تنظیم بازار داخل را دارد که با استفاده از توسعه تجارت خارجی زمینه لازم را برای توسعه اقتصادی فراهم خواهد کرد.

به اعتقاد درویشی با توجه به تحریم‌های غرب،  نقش فعالان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای خنثی‌سازی    توطئه‌های دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

معاون دادستان ایلام هم در این نشست اقدام‌های خودجوش فعالان اقتصادی در راستای کمک‌های خیرخواهانه به دانش آموزان و دانشجویان را مناسب و قابل‌تقدیر توصیف کرد.

حشمت شهبازی گفت: بدون تردید هرگونه کمک و مساعدت به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت می‌تواند آثار مثبتی را در آینده برای حمایت از استعدادهای درخشان به همراه داشته باشد.

رونمایی از مجموعه شعر «من به نام تو» به نگارش آرزو دارایی دانش‌آموز ایلامی از دیگر برنامه‌های جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق ایلام بود.

 

در همین رابطه