رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون امور دریایی سازمان بنادر تشریح کرد

جزئیات غرق شدن کشتی هندی در بندر شهیدرجایی

صبح امروز کشتی کانتینری SL STAR در بندر شهید رجایی واژگون شد.

28 اسفند 1397
کد خبر : 18098
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

صبح امروز کشتی کانتینری SL STAR موقع عملیات بارگیری واژگون شد. این کشتی با طول 91.5متر و با پرچم کوموروس در اسکله 25 بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت 9:50 صبح واژگون شد. این کشتی 14 سرنشین داشته که همه آنها نجات یافتند. همه این سرنشین‌ها هندی هستند. محموله کشتی کالای معدنی و صنعتی بوده است.

به گزارش «فارس» اله‌مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره این حادثه گفته است: محموله این کشتی شامل 141 باکس کانتینر بارگیری شده 20 فوت و 12 باکس کانتینر بارگیری شده 40 فوت است و مجموعا 153 باکس کانتینر است.

 حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هم درباره غرق شدن کشتی کانتینری هندی در بندر شهید رجایی بندرعباس به «ایسنا» گفته است: کشتی مربوطه حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم، کلسیم، کربنات و مس بود و به دلیل ناهماهنگی بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری دچار حادثه شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در حال خارج سازی کانتینرهای بخشی از کشتی غرق شده هستیم و با توجه به اینکه ارتفاع کشتی ۲۵ متر و آبخور اسکله ١٧ متر است عملیات خارج سازی کانتینرها بر این اساس در دستور کار قرار گرفته است.

در همین رابطه