رادیو مجازی اتاق ایران - 6 مرداد 1403

مجتبی بهاروند در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران انتقاد کرد

خبری از اجرای قانون تسریع در بارگیری کشتی‌ها نیست

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران می‌گوید: با وجود تصویب و ابلاغ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر طی یک ماه گذشته همچنان این قانون به اجرا نرسیده است.

30 خرداد 1395
کد خبر : 1939
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک ماه پیش بود که ابلاغیه قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر کشور به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد اما هچنان از اجرایی شدن آن خبری نیست.

«دولت طبق وظیفه ذاتی خود مکلف است که زمینه را برای تجارت آسان در کشور مهیا کند. متاسفانه با وجود تصویب و ابلاغ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر طی یک ماه گذشته همچنان این قانون به اجرا نرسیده است.»

مجتبی بهاروند، نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران با اعلام این خبر که هنوز بندهای قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها توسط مقامات دولتی اجرایی نشده است، تصریح کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته مدام شاهد این گونه بی‌توجهی ها نسبت به قوانین خوب که می‌توانند راهگشای فعالیت‌های اقتصادی باشند، بوده‌ایم. حتی گاهی آنقدر روند اجرایی شدن آنها طولانی می‌شود که قوانین کارآیی اصلی خود را از دست داده و اگر هم عملیاتی شوند دیگر مثمرثمر نخواهند بود.

این فعال اقتصادی با انتقاد از عملکرد مدیران دولتی و وجود نگاه‌های نامناسب در بین آنها نسبت به جایگاه واحدهای اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ساختار و سیستم حاکم بر بدنه دولت تغییر نکند حتی تصویب جامع‌ترین و ضروری‌ترین قوانین هم نمی‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی منجر شود.

بهاروند پیش‌بینی می‌کند که سرانجام این قانون نیز بهتر از سایر قوانین موجود نخواهد بود و در نهایت یا اجرایی نمی‌شود و یا پس از گذشت مدت زمان طولانی شاهد اجرای آن خواهیم بود.

در همین رابطه