رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

قیمت سکه تا چند روز دیگر پایین می آید

محمد کشتی‌آرای:در حال حاضر قیمت سکه بالا یک میلیون تومان است. در چند روز آینده نه به مرز یک میلیون تومان، اما پایین تر قیمت روز شنبه می آید.

06 تیر 1395
کد خبر : 2102
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمد کشتی‌آرای:در حال حاضر قیمت سکه بالا یک میلیون تومان است. در چند روز آینده نه به مرز یک میلیون تومان، اما پایین تر قیمت روز شنبه می آید.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر

بعد از خبر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارهای مالی دچار نوسان شد. قیمت طلا بالا رفت و بیشترین اثرش را روی سکه گذاشت. به طوری که دیروز، اولین روز کاری بعد از خبر این همه پرسی، قیمت سکه بهار آزادی 31 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به قیمت یک میلیون و 58 هزار تومان رسید. به هرحال این بالا و پایین رفت های یک روزه، هیجانی است و کارشناسان با تجربه بازار به آن عادت دارند و حتی آن را تا حدودی طبیعی می دانند.محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره افزایش قیمت طلا و سکه اعلام کرد: این افزایش قیمت باعث نمی شود که بازار متشنج شود. این قبیل اتفاقات سابقه داشته و قبلا هم افتاده است.

او همچنین ادامه داد: به هرحال مدت ها بود مساله جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح بود اما روز جمعه کسی باور نمی کرد که در انتخابات رای مثبت به جدایی داده شود. برای همین وقتی نتیجه آرا مشخص شد شوکی وارد کرد و تمام بازارهای مالی را دچار تغییراتی شدند.به گفته کشتی آرای، قیمت هرانس طلا 8 درصد افزایش پیدا کرد. او گفت: البته بعد از یک مدت که بازارها به حالت عادی برگشت، مجددا قیمت طلا کاهش پیدا کرد و به 1135 دلار در هر انس رسید. همین اتفاق باعث شد تا روز شنبه قیمت سکه بهار آزادی حدود 30 هزار تومان افزایش پیداکند و سکه گران شود.

براساس صحبت های این فعال اقتصادی، آنچه مسلم است این است که وقتی قیمت طلا گران می شود، تمام توجه بازارهای جهانی  به آن جلب می شود اما باز به حالت اولیه برمی گردد. یک موجی ایجاد شده، آرام می شود و قیمت طلا تا چند روز دیگر مشخص می شود.او همچنین تاکید کرد: در حال حاضر قیمت سکه بالا یک میلیون تومان است. در چند روز آینده نه به مرز یک میلیون تومان، اما پایین تر قیمت روز شنبه می آید.  

به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، به هرحال باید توجه کرد که مساله جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا اتفاقی نادر بوده است. از دوشنبه که بازارهای جهانی هفته شان شروع شود، قیمت ها راه خودش را پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه