یکی از قوانین طلایی درباره تبلیغات و بازاریابی این است که همیشه باید سمت نگاه چشمها را دنبال کرد، حالا در زمانی که بسیاری از ما چشمهایمان را به صفحههای گوشیهایش هوشمندمان دوختهایم، جای تعجبی ندارد که بودجههای تبلیغاتی نیز به سمت آنها روانه شود.
بر اساس گزارش پایگاه رسانهای-تحقیقاتی زنیساپتمدیا از چشمانداز جهانی تبلیغات تجاری، آگهیدهندگان در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۵، ۷۵ میلیارد دلار پول بیشتری برای آگهیهای موبایلی خواهند پرداخت. سپس، دستگاههای موبایل در جذب آگهیهای تجاری اینترنتی، حتی کامپیوترها را نیز پشت سر خواهند گذاشت. بر این اساس در سال ۲۰۱۸، ۱۲۸ میلیارد دلار برای تبلیغات موبایلی هزینه خواهد شد. انتظار میرود در آن سال ۹۱ میلیارد دلار نیز برای آگهیهای اینترنتی مخصوص نسخههای کامپیوتری صرف شود.
همچنین به موازات رشد رسانههای اینترنتی و موبایلی، تبلیغات در رسانههای چاپی مانند روزنامهها و مجلهها، کاهش خواهد یافت.
- این نمودار برآورد تغییرات مخارج سالانه تبلیغات را بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نشان میدهد: