شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در حاشیه دیدار با رایزن بازرگانی ایران در قطر

اتاق شیراز، پاویون ایران در نمایشگاه کشاورزی قطر را برپا می‌کند

محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق شیراز با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و غذایی قطر در اسفند 1402، گفت: اتاق شیراز به‌عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه مشخص شده است.

19 شهریور 1402
کد خبر : 2185
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، گفت: تلاش ما در استان فارس برقراری ارتباط گسترده و پایدار تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ازجمله کشور قطر است و در این زمینه رایزنی‌هایی با رایزن بازرگانی سفارت کشورمان در قطر انجام شده است.

محمدصادق حمیدیان در حاشیه نشست با عباس عبدالخانی، رایزن بازرگانی ایران، افزود: در جلسات با مسئولان ارشد استان، مباحث پیرامون افزایش و به‌روزرسانی زیرساخت‌های صادراتی و توسعه همکاری در بنادر قطر و حل مشکلات موجود در صادرات استان فارس با این کشور مذاکره و رایزنی‌هایی انجام شد.

حمیدیان ادامه داد: یکی از برنامه‌های آتی مشترک در دستور کار اتاق شیراز و رایزن بازرگانی ایران در قطر، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع وابسته کشور قطر است که اسفندماه 1402 با محوریت ارتقای امنیت غذایی برگزار خواهد شد و اتاق شیراز به‌عنوان پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه مشخص شده است.

رئیس اتاق شیراز تصریح کرد: همچنین با توجه به پتانسیل‌های استان فارس در حوزه درمان، بحث ارتقای توریسم سلامت از مباحث مشترک و مورد تأکید دو طرف است که این موضوع در جلسه‌ای با حضور استاندار فارس نیز مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات در این زمینه و برای ارتقای توریست سلامت شیراز، مقرر شد به‌صورت هم‌زمان از سرمایه‌گذاران قطری و ایرانیان مقیم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز دعوت به عمل آید.

حمیدیان گفت: اعزام هیات اقتصادی بلندپایه از استان فارس به کشور قطر و بالعکس از قطر به فارس و شیراز با حضور تجار و بازرگانان از موضوعات موردتفاهم رایزن بازرگانی ایران در قطر و رئیس اتاق بازرگانی فارس بود که مطرح و با استقبال روبرو شد.

وی با اشاره به سابقه حضور تجار و بازرگانان فارس در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ازجمله قطر تصریح کرد: بنا به پیشنهاد مشترک اتاق شیراز و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در قطر، مقرر شد موضوع رفع روادید توریست‌های قطری در ایران و تسهیل روادید تجار ایرانی به قطر نیز به‌عنوان یکی از مباحث مهم در سفر آتی هیات دولت به استان فارس مطرح و پیگیری شود.

رئیس اتاق شیراز با توجه به موضوعات مشترک مطرح شده در خصوص استان‌های فارس و بوشهر با کشور قطر گفت: در این زمینه مباحث متعددی مطرح شد که مقرر شد در جهت افزایش همکاری اقتصادی و مراوده تجاری بین ایران و قطر و ارتقای سطح همکاری‌های دو طرف در دستور کار مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس و استان بوشهر قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه