شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با احمد اصغری

دست اندازهای دولت، مانع بازار رقابتی در بخش گردشگری است

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر، مهم ترین دغدغه بخش خصوصی را کاهش مداخله دولت در فعالیت‌های این بخش می‌داند.

11 تیر 1395
کد خبر : 2187
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر، مهم ترین دغدغه بخش خصوصی را کاهش مداخله دولت در فعالیت‌های این بخش می‌داند.

احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و هنر اتاق ایران

طی دیدار رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با روسای تشکل های گردشگری بخش خصوصی کشور، گفتگوهایی در خصوص راههای همکاری و تعامل داخلی و خارجی بخش خصوصی جهت رشد و توسعه صنعت گردشگری صورت گرفت.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران در باره جزئیات این نشست به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: با توجه  به اینکه بازیگران عمده بخش خصوصی صنعت گردشگری در بخش خدمات مسافرتی، هتل ها، حمل و نقل و راهنمایان تور تجلی می یابند و همچنین نظر به رسالت اتاق به عنوان پارلمان جمعی بخش خصوصی، تاکید بر حضور نمایندگان این بخش ها در جلسات کمیسیون ضروری به نظر می رسد.

احمد اصغری مهم ترین دغدغه بخش خصوصی را کاهش مداخله دولت در فعالیت های  این بخش دانست و افزود: بررسی عرصه های دست اندازی دولت در مسئولیت های بخش خصوصی مستند به قوانین حاکمه، ضروری به نظر می رسد چراکه زمینه های رانت و ناکارآمدی در بازار صنعت گردشگری باید از میان برود.

او هچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد شرایط بازار رقابتی ادامه داد: متاسفانه این مهم از طریق مداخلات، رانت ها، انحصار ها و دست اندازی های دولت در بازار، تاکنون محقق نشده است. تعریف بازار رقابتی، مزایای آن و الزامات آن می تواند در این امر موثر باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری افزود: مقررات و ضوابط زائد و مخل فعالیت های گردشگری بخش خصوصی باید اصلاح شود که شورای گفت و گو و کمیته ماده 76 می تواند در این زمینه موثر باشد.

اصغری به اهمیت تشکیل کمیته مشترک میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، جامعه هتلداران، انجمن راهنمایان تور، اتحادیه تورگردانان، کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر تاکید کرد برای پیگیری مطالبات بخش خصوی در این بخش تاکید کرد.

در همین رابطه