رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

طبق گزارش مرکز آمار ایران

نرخ تورم روستایی به ۸.۸ درصد رسید

مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی کشور در دوازده ماهه منتهی به خردادماه سال‌جاری را ۸.۸ درصد و تورم نقطه‌ای را ۵.۷ درصد اعلام کرد.

13 تیر 1395
کد خبر : 2264
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

طبق گزارش مرکز آمار ایران، میانگین قیمت کالاهای مصرفی در روستاها طی ماه سوم سال نسبت به اردیبهشت افزایش 0.6 درصدی را تجربه کرده است.  

همچنین تورم خرداد امسال نسبت به خرداد ماه سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) 5.7 درصد است که با کاهش 5.9 درصدی مواجه بوده است.

نرخ تورم سالانه روستایی نیز طبق گزارش مرکز آمار ایران ۸.۸ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ کاهش ۹.۴ درصدی را تجربه کرده است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه نسبت به ماه گذشته ۰.۹ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ (۸.۶ درصد) کاهش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در ماه جاری، افزایش  ۰.۵ درصدی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.

 میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۹ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۹.۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ (۱۰.۱ درصد) کاهش یافته است.

در همین رابطه