رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در نشست فعالان اقتصادی کرمانی با وزیر کشور؛

به مشکلات 5 پروژه بزرگ کرمان رسیدگی شد

وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی کرمان، به مشکلات پنج پروژه بزرگ اقتصادی این استان رسیدگی کرد.

14 تیر 1395
کد خبر : 2275
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی کرمان، به مشکلات پنج پروژه بزرگ اقتصادی این استان رسیدگی کرد.

نشست فعالان اقتصادی کرمان با وزیر کشور. عکس: روابط عمومی اتاق کرمان

مسایل و مشکلات پروژه‌های منطقه نمونه گردشگری خبر، منطقه گردشگری هنزا، پالایشگاه پلاسما، طرح تیتانیوم کهنوج و پتروشیمی فجر کرمان، در نشست فعالان اقتصادی استان با وزیر کشور مطرح شد و رحمانی فضلی برای پیگیری رفع این مشکلات قول مساعد داد.

سید مهدی طبیب زاده، نایب رییس اتاق کرمان در این نشست با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی فرصتی مغتنم برای حل مسائل اساسی اقتصاد کشور است، گفت: تنوع، تعدد و پیچیدگی قوانین در کشور بسیار است و باید نهضتی برای رفع این مشکلات شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید ابتدا در اذهان شکل گیرد و تعلق خاطر نسبت به توسعه یافتگی وجود داشته باشد، افزود: اگر قوانین مزاحم، ناقص و منسوخ برطرف شود و تعلق خاطر وجود داشته باشد، اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا می‌شود.

نایب رییس اتاق کرمان در رابطه با پالایشگاه پلاسما، خواستار تسریع در روند صدور مجوز برای احداث این مجموعه توسط وزارت بهداشت و سایر مجوزهای مربوط به آب و زمین این طرح شد و اظهار داشت: این پروژه می‌تواند پایلوت اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان و پدافند غیرعامل باشد و همه بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی با اجرایی شدن این پروژه متجلی خواهد شد.

طبیب زاده افزود: همچنین در طرح منطقه گردشگری هنزا قرار است سه پیست اسکی و بزرگترین پیست اسکی حرفه‌ای کشور به طول پنج کیلومتر احداث شود اما این پروژه بزرگ درگیر مسائل اداری است. طبیب زاده، با طرح این سوال که آیا اقتصاد مقاومتی بروکراسی اداری و روش ها را تغییر داده است؟ گفت: اگر در این رابطه فقط  نشست و جلسه برگزار شود، هیچ پروژه‌ای آغاز نشود، ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری به وجود نیاید و مردم مزه شیرین اقتصاد مقاومتی را نچشند، انجام اقدامات مختلف سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور در بروکراسی اداری گیر کرده‌اند، تصریح کرد: اگر برای حل مشکلات چهار شاخص تامین مالی، مالیات، صادرات و صدور مجوزهای مربوطه در شاخص های بهبود محیط کسب و کار، راهکار درستی اندیشیده و اجرا شود، آنگاه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل محقق خواهد شد.

در ادامه این نشست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به حضور ماهیانه خود در استان کرمان تصریح کرد: بهتر است موضوعات جلسات ماهانه در استانداری کرمان از قبل مشخص باشد تا معاونان تام الاختیار وزرای مربوطه در این نشست ها حضور یابند.

رحمانی فضلی در رابطه با مشکلات پروژه های مطرح شده بیان کرد: مستندات خود را ارائه دهید تا ما پیگیری کنیم و ان شاء الله به نتیجه خواهد رسید. وی گفت: بروکراسی مزاحم وجود دارد و تعداد آنها نیز کم نیست اما اکنون این مسیر باز شده و باید از این فرصت استفاده کرد.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در ادامه این نشست میزان سرمایه گذاری پنج پروژه مطرح شده در این نشست را 80 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح ها در دولت تدبیر و امید و در راستای اقتصاد مقاومتی آغاز شدند اما حدود دو سال است که مشکلات مربوط به آنها در حال پیگیری است.

رزم حسینی، اجرای اقتصاد مقاومتی را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران در استان کرمان دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان اجرا می شود که هر منطقه به یک بخش خصوصی توانمند و دارای تجربه سپرده شده است.

موضوعات :
در همین رابطه