رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

در دیدار معاون وزیر اقتصاد بلغارستان با معاون بین الملل اتاق ایران امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری اتاق های بازرگانی ایران و بلغارستان

یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق های بازرگانی ایران و بلغارستان در حضور معاون وزیر اقتصاد این کشور امضاء شد.

22 تیر 1395
کد خبر : 2423
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق های بازرگانی ایران و بلغارستان در حضور معاون وزیر اقتصاد این کشور امضاء شد.

فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران در این دیدار با اشاره به امضاء یادداشت تفاهم همکاری بین دو اتاق اظهار امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

معاون بین الملل اتاق ایران با تاکید بر اهمیت نقش بخش های خصوصی دو کشور در توسعه مناسبات تجاری دوجانبه بیان کرد: یافتن راه حلهای مناسب برای مشکلات و موانع موجود توسط بخش های خصوصی دو کشور باعث گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور خواهد شد.

وی صدور ویزا و مشکلات بانکی و حمل ونقل بین دو کشور را از اهم موانع دانست و گفت: اتاق های بازرگانی دو کشور با کمک و مساعدت سفارت های ایران و بلغارستان باید برای یافتن راه حل مناسب با یکدیگر همکاری نمایند.

شریف با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های دو کشور گفت: محصولات و کالاهای دو کشور مکمل یکدیگر هستند و در روابط دوجانبه و همچنین چندجانبه می توانیم با هم همکاری های فراوانی داشته باشیم.

وی همچنین بلغارستان را به عنوان دروازه ورود به اروپا و ایران را به عنوان دروازه ورود به منطقه خاورمیانه معرفی کرد.

معاون بین الملل اتاق ایران ادامه داد: در معاملات تجاری و در اسناد ثبت شرکت های دو کشور یک زبان مشترک استفاده شود.

در ادامه این دیدار لیوبن پتروف معاون وزیر اقتصاد بلغارستان نیز اراده مقامهای ارشد کشورش برای تحکیم مناسبات با ایران در همه زمینه ها را خاطرنشان ساخت و گفت: با امضاء این یادداشت تفاهم همکاری های تهران – صوفیه در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

وی گفت: در دهه 80 میلادی ایران بزرگترین و اولین شریک تجاری بلغارستان در منطقه خاورمیانه محسوب می شد و با توجه به شرایط کنونی امیدواریم که ایران به جایگاه قبلی خود برگردد.

لیوبن پتروف موقعیت سوق الجیشی بلغارستان به عنوان دروازه اروپا و موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه را از عوامل موثر بر توسعه مناسبات تجاری دو کشور دانست.

وی بر توسعه روابط دوملت نیز تاکید کرد و گفت : ایران دارای جاذبه های فراوان تاریخی ، فرهنگی و معماری است و می تواند مقصد گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی باشد.

 

در همین رابطه