رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

استاندار گیلان عنوان کرد؛

از فرصت غیبت ترکیه در بازار روسیه کمتر استفاده شده است

22 تیر 1395
کد خبر : 2434
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار گیلان گفت: متأسفانه از فرصت غیبت کشور ترکیه در بازار روسیه کمتر استفاده شده و  باید فرصت ها را بیشتر قدر بدانیم.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: تمامی سازمان‌های کشور به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد غیرنفتی باید تلاش کنند.

وی به غیبت ترکیه در صادرات کالا به روسیه اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه از فرصت غیبت کشور ترکیه در بازار روسیه کمتر استفاده شده و  باید فرصت ها را بیشتر قدر بدانیم.

استاندار گیلان از رشد 17 درصدی صادرات غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد و گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر گیلان 46 درصد رشد داشته است.

نجفی به فرصت ایجاد شده برای صادرات لبنیات، مواد غذایی و گوشت سفید از گیلان اشاره کرد و گفت: تقویت ناوگان حمل بار کامیون‌های کانتینردار و یخچال‌دار امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در بحث ترانزیت فرصت خوبی مهیا شده  و باید از این فرصت استفاده کنیم، افزود: باید برای تولید کنندگان و صادر کنندگان شرایط لازم در زمینه توسعه صادرات مهیا شود.

استاندار گیلان شکل گیری کمیته خاص در زمینه لجستیک تجاری در این استان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پایانه‌ها باید جدیت لازم را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند و انتظار از این سازمان بیشتر است.

وی نقش منطقه آزاد انزلی، ادارات کل گمرک، صنعت، معدن و تجارت، بنادر کشتیرانی و اقتصاد و دارایی در رشد و توسعه بخش صادرات را با اهمیت خواند.

نجفی با مثبت ارزیابی کردن شکل‌گیری انبار مواد خوراکی، غلات و کالا در محل سایت بندرانزلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به اقدامات خوب شکل گرفته صادرات نیز در حال رشد است.

استاندار گیلان ظرفیت صادراتی در آستارا را خوب توصیف کرد و گفت: در آستارا فرصت اشتغال وجود دارد و در بحث حمل و نقل مبادلات بازرگانی باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود.

وی درباره صادرات برنج گیلان متذکر شد: دولت تاکیدی بر صادرات این محصول ندارد اما باتوجه به کیفی بودن برنج گیلان، کسانی که خواستار مصرف برنج خوب و با قیمت مناسب باشند استقبال می‌کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه