رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در نشست با فعالان اقتصادی قم

روابط تجاری ایران و فرانسه باید بازیابی شود

در نشست فعالان اقتصادی قم با رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، با اشاره به کاهش روابط تجاری ایران و فرانسه در سال‌های اخیر و به‌خصوص تحت تأثیر تحریم، دو طرف بر لزوم تقویت و بازیابی این روابط تأکید کردند.

10 مهر 1402
کد خبر : 2457
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در حوزه صنعت، بازرگانی، معدن و کشاورزی، گفت: فعالان اقتصادی استان طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای بومی‌سازی صنایع و خودکفایی در تولید انجام داده‌اند بنابراین امیدوارم این‌گونه سفرهای اقتصادی بتواند ظرفیت‌های اقتصادی استان قم را به کشورهای هدف آن‌طور که شایسته است معرفی کند.

محمد ایرانی در نشست فعالان اقتصادی استان قم با رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار واحد صنعتی، بازرگانی، معدنی و کشاورزی در استان قم فعال هستند، افزود: طی 20 سال گذشته صنعت استان رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده به حدی که شهر قم جزو 4 شهر اول صنعتی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق قم با تأکید بر اینکه باوجود ظرفیت‌های برجسته اقتصادی در قم و دیگر بخش‌های کشور، استفاده درستی از فرصت‌های تجاری نشده است، تصریح کرد: کشورهای اروپایی بازار بسیار خوبی برای تجارت با ایران دارند؛ اما در سال‌های اخیر تحریم‌ها این تجارت را به حداقل رسانده است و یکی از وظایف رایزن‌های اقتصادی هر دو کشور تسهیل همین امور است.

وی ابراز امیدواری کرد: فارغ از همه مشکلات و مسائل موجود، فرصت‌های تجارت بین ایران و فرانسه تقویت شده و بازار دو کشور بیش‌ازپیش مرتبط شوند.

ژان ژاک گیودو، رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، نیز در نشست با فعالان اقتصادی قم، با ابراز تعجب از میزان رشد اقتصادی شهر قم و تنوع واحدهای صنعت و تولیدی در این شهر، گفت: ایران از معدود کشورهایی است که چنین ظرفیت‌های گسترده‌ای برای روابط تجاری دارد و در بازدیدی که از واحدهای تولیدی این شهر داشتیم، پیشرفت صنعتی و اقتصادی ایران و شهر قم کاملاً مشهود بود.

وی با اشاره به روابط تجاری گذشته ایران و فرانسه، تصریح کرد: تلاش ما حفظ ارتباطات گذشته و توسعه آن است و در این مسیر در حال اقدام برای شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های ایران هستیم که با امید به آینده‌ای روشن قطعاً می‌توانیم شاهد اتفاق‌های بسیار مثبتی باشیم.

رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، خاطرنشان کرد: قطعاً قوانین دست‌وپاگیر همیشه برای صادرات کشورها مزاحمت ایجاد کرده است ما این مسائل را شناسایی کرده‌ایم و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات تجار برای روابط تجاری با فرانسه بیان کرد: ما به مشکلات آگاهیم و در حال تسریع روند صدور روادید برای تجار ایرانی هستیم.

موضوعات :
در همین رابطه