رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مدیراجرایی کمیسیون تجارت استرالیا در دیدار با دبیرکل اتاق ایران خبر داد

تاسیس دفتر نمایندگی کمیسیون تجارت استرالیا در تهران

مدیر اجرایی کمیسیون تجارت استرالیا در دیدار با دبیرکل اتاق ایران از تاسیس دفتر نمایندگی کمیسیون تجارت این کشور در تهران خبرداد.

23 تیر 1395
کد خبر : 2477
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مدیر اجرایی کمیسیون تجارت استرالیا در دیدار با دبیرکل اتاق ایران از تاسیس دفتر نمایندگی کمیسیون تجارت این کشور در تهران خبرداد.

عکس: محمد علی‌مهدی

مدیر اجرایی کمیسیون تجارت استرالیا در دیدار با دبیرکل اتاق ایران از تاسیس دفتر نمایندگی کمیسیون تجارت این کشور در تهران خبرداد.

احمد فیاض بخش دبیرکل اتاق ایران با ابراز خرسندی از تاسیس دفتر نمایندگی تجاری استرالیا در تهران عنوان کرد: کشورهایی مانند ژاپن، تایوان، اتریش، روسیه، اوکراین، عمان، کره جنوبی، عراق، ایتالیا و مجارستان در ایران دفتر نمایندگی تجاری دارند و اتاق های بازرگانی کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک هم در ایران دفتر نمایندگی تجاری تاسیس کرده اند و همچنین کشورهایی مانند چک، سوئد و لهستان هم در حال تاسیس دفاتر نمایندگی تجاری هستند.

وی افزود: این دفاتر در پیدا کردن  شرکای تجاری متناظر، بررسی زمینه های فعالیت قابل حمایت توسط دولت در ایران و همچنین یافتن زمینه های فعالیت در کشورهای متبوع خود فعالیت می کنند

دبیرکل اتاق ایران با اشاره به اهمیت نقش دفاتر نمایندگی تجاری کشورهای خارجی در ایران بر توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد: وجود این دفاتر باعث توسعه مناسبات تجاری فی مابین شده است و رشد تجاری ملموس تری نسبت به کشورهایی که در ایران دفتر تجاری ندارند دیده می شود.

فیاض بخش با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های استرالیا خواستار گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور شد و گفت: به دلایل سیاسی روابط تجاری بین دو کشور در سال های اخیر آسیب جدی دیده است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور از 1 میلیارد دلار به 192 میلیون دلار کاهش یافته است.

وی توسعه همکاری های اقتصادی دو جانبه را منوط به توسعه همکاری ها بین بخش های خصوصی دو کشور ، سرمایه گذاری مشترک و همچنین انتقال تکنولوژی دانست و ادامه داد: در دوران جدید تمرکز به این سه محور اصلی روابط تجاری بین دو کشور را پایدارتر و عمیق تر خواهد کرد.

دبیرکل اتاق ایران افزود: در زمینه معدن ایران و استرالیا همکاری خوبی با هم خواهند داشت چون استرالیا در این زمینه تکنولوژی خوبی دارد و ایران هم دارای معادن فراوانی است.

فیاض بخش با اشاره به موقعیت خاص ایران در منطقه در زمینه پزشکی بیان کرد: توانایی و ظرفیت پذیرش گردشگر سلامت در ایران برای کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد و همکاری بین بخش های پزشکی دو کشور برای تقویت این جایگاه در منطقه مناسب است.

وی اعلام کرد: اتاق ایران آمادگی دارد با همکاری کمیسیون تجارت استرالیا نقشه راهی برای افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور تهیه کند و همچنین علاقه مند به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان و کارشنان اتاق های بازرگانی ایران و استرالیا در حوزه حل مشکلات بانکی می باشد.

کریس باندی مدیر اجرایی کمیسیون تجارت استرالیا با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به استرالیا گفت: تاسیس دفتر تجاری استرالیا در تهران از رهاوردهای این سفر است که ثبت شرکتهای استرالیایی در ایران و معرفی شرکت های استرالیایی علاقه مند به همکاری در زمینه نفت، گاز و معدن به فعالان اقتصادی ایران از وظایف این دفتر است.

کریس باندی عنوان کرد: شرکت های استرالیایی در زمینه مدیریت آب تخصص دارند و می توانند در حل مشکل آب ایران کمک کنند چون آب در صنعت نفت و گاز و همچنین کشاورزی اهمیت فراوانی دارد.

وی همچنین از علاقه مندی و تخصص شرکت های استرالیای در زمینه استخراج معادن و توریست پزشکی خبر داد.

مدیراجرایی کمیسیون تجارت استرالیا با بیان اینکه در دوران تحریم روابط فرهنگی و آموزشی خوبی با ایران داشته ایم اضافه کرد: در شرایط کنونی که موانع سیاسی با رفع تحریم ها برداشته شده است امیدواریم که همکاری بین دانشگاه ها و سازمان های فنی حرفه ای دو کشور ارتقا یابد.

در همین رابطه