رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

جلال پور در جمع مدیران سازمان ها و کنفدراسیون های اقتصادی ایتالیا

ایتالیا الگوی تحرک بخشی بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران باشد

محسن جلال پور در نشست روسای سازمان های اقتصادی و کنفدراسیون های ایتالیا، همکاری مضاعف برای جذب سرمایه گذاری و کار مشترک در بنگاه های کوچک و متوسط را از اولویت های اتاق ایران عنوان کرد.

23 تیر 1395
کد خبر : 2481
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، در جمع روسای کنفدراسیون های شهرهای مختلف و تشکل های اقتصادی ایتالیا که با حضور محمد خزایی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، بر لزوم افزایش سرمایه گذاری مشترک، تسهیل ارتباطات مالی و بانکی، فعال تر شدن روابط بنگاه های کوچک و متوسط دو کشور تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، تغییر پارادایم در اقتصاد کشور با درس گرفتن از دوران تحریم و کاهش قیمت نفت را، بسترساز اتکا به بخش خصوصی و فعال ترشدن بنگاه های کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ایران با فعالان اقتصادی بخش خصوصی به ایتالیا، در حضور روسای جمهور دو کشور بر اهمیت افزایش استفاده از تجربیات ایتالیا در جهت فعال تر شدن روابط بخش های خصوصی تاکید کردم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران، سابقه طولانی روابط تجاری و اقتصادی بین دوکشور و تاثیر 90 درصدی بنگاه های کوچک و متوسط در اقتصاد ایتالیا را دو عامل مهم برای ارتقاء سطح همکاری ها خاطر نشان کرد و افزود: نیاز اکنون ایران، اشتغال زایی و نگاه جدید به بنگاه های کوچک و متوسط است که با استفاده از تجربیات ایتالیا در این زمینه همچنین ظرفیت های اتاق مشترک، کنفدراسیون های ایتالیا و امکانات اتاق ایران در سرتاسر کشور می توانیم به این اهداف نزدیک شویم.

وی قدمت 130 ساله و شبکه استانی و شعبه های شهرهای مختلف در کنار کمیسیون های تخصصی، تشکل ها و اتاق های مشترک را ظرفیت مهم ارتباطی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد و گفت: هدف تمامی زنجیره ارتباط های داخلی و خارجی اتاق ایران، پر کردن خلا همکاری های بین المللی، مشاوره، رتبه بندی و در نهایت پویا شدن بخش های خصوصی در اقتصاد کشور است.

 احمد پورفلاح: نگرانی بی مورد سیستم بانکی بین الملل،عامل نرسیدن به اهداف پسابرجام است

احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا که چند ماه قبل عنوان لئوناردو و شوالیه اقتصادی را از سفیر ایتالیا دریافت کرده است گفت: عدم همراهی سیستم بانکی بین المللی و نگرانی های بی دلیل آنها منجر به محقق نشدن اهداف و دست نیافتن به آمار پیش بینی شده، طی چند ماه پسابرجام است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا افزود: دسترسی آسان و ارزان به کشورهای حوزه دریای خزر و خلیج فارس، نیروی انسانی متخصص، منابع داخلی و ظرفیت های تولید مشترک،  فرصتی فراهم آورده که امیدواریم ایتالیا را به رتبه قبلی شریک اول اقتصادی ایران بازگرداند.

وی اتاق مشترک ایران و ایتالیا را قدیمی ترین اتاق مشترک با اروپا عنوان کرد و گفت: با 4000 عضو و ارتباط خوب با اتاق ایتالیا و ایران در کنار اثرگذاری مثبت سفیران قبلی در تهران همواره از مناسبات بخش خصوصی دو کشور حمایت کرده ایم و آماده ایم تا خواسته های آتی را نیز برآورده سازیم.

محمد خزایی: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع روابط با دنیا نیست

محمد خزایی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران ضمن اشاره به تلاش سفیر ایتالیا دراعزام و دعوت از هیات های تجاری، اقتصاد مقاومتی را توسعه روابط خارجی با اتکا به منابع داخلی عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای قطع روابط با دنیا نیست. اقتصاد مقاومتی در دو بخش درون زا و تکیه بر توان داخلی در انجام پروژه ها و برون زا در ارتباط با کشورها با سرمایه گذاری و توانمند سازی قدرت اقتصادی کشور بر اساس مقابله با شوک های بین المللی نظیر قیمت نفت و تحریم ها، در حال اجرا است.

وی همکاری ایتالیا را با استفاده منابع فاینانس در همکاری های مشترک و انجام پروژه های نیمه تمام مهم توصیف کرد و گفت: سیاست بر این است که کمتر از وام ها استفاده کنیم و با توان بخش های خصوصی کارهای اشتراکی را با سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی به انجام رسانیم.

حسین اسپهبدی: ایران به کانون علاقه برای جامعه بین المللی تبدیل شده است

حسین اسپهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به حضور پر تعداد شرکت های خارجی در نمایشگاه های اخیر کشور، ایران را کانون علاقه برای جامعه بین المللی عنوان کرد و گفت: کنترل تورم، امنیت سرمایه گذاری و ثبات ارز مزیت های بسیاری برای جذب سرمایه گذاری در ایران فراهم آورده است.

وی افزود: روابط ایران و ایتالیا در دوران تحریم و پس از آن بسیار مطلوب بوده و امضاء تفاهم نامه های مختلف در زمینه های اقتصادی، علمی، فناوری، فرهنگی و سیاسی منجر به ارتقاء سطح همکاری های شده است.

در همین رابطه