رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

صنعتی برای رقابت و مبارزه با قاچاق

کفش ملی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای تخصصی کفش ایران و غرب آسیا و با حضور در تمام استان‌های ایران، سالانه پذیرای 21 میلیون و 600 هزار مراجعه‌کننده است

منوچهر صالحی کوپائی

مدیرعامل گروه صنعتی ملی
23 تیر 1395
کد خبر : 2488
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
کفش ملی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای تخصصی کفش ایران و غرب آسیا و با حضور در تمام استان‌های ایران، سالانه پذیرای 21 میلیون و 600 هزار مراجعه‌کننده است

منوچهر صالحی کوپائی، مدیرعامل گروه صنعتی ملی

کفش ملی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای تخصصی کفش ایران و غرب آسیا و با حضور در تمام استان‌های ایران، به طور مستقیم به 49 میلیون و 796 هزار و 834 نفر یعنی 3/66 درصد جمعیت کشور دسترسی مستقیم دارد و با فروش میانگین سالانه 3 میلیون و 600 هزار زوجی و در حالی که به طور متوسط از 6 مراجعه یک خرید اتفاق می‌افتد، سالانه پذیرای 21 میلیون و 600 هزار مراجعه‌کننده است (متوسط فروش سالانه 3 میلیون و 600 هزار زوج × 6 مراجعه که برای فروش یک زوج لازم است) و این وظیفه سنگینی است که کفش ملی به انجام آن احساس مباهات و غرور می‌کند. این حضور گسترده و پرقدرت کفش ملی و سیاست‌های منحصر به فرد در اداره‌ این مجموعه عظیم، نمودهایی از قدرت و البته خیرخواهی مجموعه صنعتی ملی را به شرح زیر به دنبال داشته است:

1-    کفش ملی به عنوان پدافند غیرعامل، مقابله با فشارهای دشمنان ایران با تأمین و مدیریت نیاز کفش کشور در شرایط سخت و بحرانی؛

تأمین و مدیریت نیاز کفش کشور در 8 سال دفاع مقدس و همچنین مدیریت بازار و صنعت در دوران تحریم‌های ناجوانمردانه برگ زرینی از عملکرد روشن و مثبت کفش ملی است.

2-   حفظ نظم و ثبات بازار کفش کشور و خنثی کردن ترفندهای سودجویان داخلی و خارجی؛

تغییر و تحولات کلان سیاسی و اقتصادی نوسانات بسیاری در بازار مصرفی ایران ایجاد و این امر در بسیاری از بخش‌های اقتصادی، زمینه را برای فروشندگان فرصت‌طلب فراهم کرده است تا با احتکار و ترفندهای غیرمولد و غیراخلاقی، به سودهای خارج از بازار و ارزش اقتصادی دست یابند اما کفش ملی با حضور در سراسر ایران و مدیریت صحیح عرضه و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت چنین ترفندهایی را در بازار کفش خنثی کرده است.

3-    کفش ملی به عنوان پیش‌آهنگ تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه‌ داخلی و تحقق‌بخشی به سیاست‌های کلان کشور از جمله سیاست‌های مدنظر مقام معظم رهبری و اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی؛

فراهم کردن شرایط مناسب برای عرضه سالانه حدود 4 میلیون زوج که 100 درصد آنها از شرکت‌های داخلی تأمین شده‌اند، نقش برجسته و کلانی در حمایت و تقویت صنعت کفش و 15 صنعت پشتیبان کفش داخلی ایفا می‌نماید.

4-   حمایت از فرهنگ و ارزش‌های ایرانی - اسلامی؛

کفش ملی با گزینش هدفمند محصولات تولیدی ضمن احترام به خواسته‌های مشتریان و مدهای مصرفی، پاسداری از ارزش‌ها و مبانی اسلامی و ایرانی را همواره سرلوحه کار خود قرار داده است.

5-   مبارزه با قاچاق کفش و واردات بیش از حد:

با تمرکز صرف بر تولیدات داخلی و ارزیابی فرایند تولید کالاهای گزینش شده، کفش ملی با اتخاذ قوی‌ترین سیاست پیشگیری نسبت به ورود محصولات قاچاق و وارداتی به فروشگاه کفش ملی بهترین استراتژی مبارزه با قاچاق و حتی کاهش عرضه محصولات وارداتی را عملی کرده است.

6-   کمک به رقابت مولد و سازنده و توانمندسازی بنگاه‌های متوسط:

در کنار هدایت و نظارت بر بسیاری از شرکت‌های متوسط و کوچک تولیدی (SME)، زمینه لازم برای توانمندسازی شرکت‌هایی را فراهم کرده است که دانش و توانایی تولیدی بالایی داشته اما به دلیل انحصار «بنکداران سنتی بازار» توان عرضه محصولات خود را ندارند. هر تولیدکننده کفش سوای از ارتباطات شخصی و سازمانی می‌تواند با پیشنهاد محصولات تولیدی خود به کمیته ارزیابی کفش ملی و اخذ نمره قبولی از آزمون‌های کیفی ملی، محصولات خود را از طریق کانال وسیع و گسترده‌ کفش ملی عرضه نماید که این امر رقابت منصفانه در بازار کفش را در پی داشته است.

7-   هدایت و رهبری صنعت کفش:

از یک طرف ارزیابی تخصصی و عرضه محصولاتی مطابق با فرم پای ایرانیان و متناسب با وضعیت اقتصادی خانوارها، و از طرف دیگر با سیاست‌گذاری و الزام تولیدکنندگان به بهبود مستمر کیفیت محصولات‌شان نقش پررنگی در مقابله با برندهای جهانی قوی خارجی ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که یکی از معیارهای پذیرش محصولات اطمینان از کاربرد پوست و چرم حیوانات حلال گوشت در ساخت محصولات می‌باشد.

8-  فراهم کردن محیطی با الزامات اخلاقی و اسلامی:

همواره حرمت و کرامت مشتری در فضای فروشگاهی ملی به طور کامل حفظ شده و پیگیری می‌شود. رفتار نامناسب، پوشش نامتعارف و یا نقض حریم خصوصی ارباب رجوع خطوط قرمز کفش ملی محسوب می‌شوند.

9-   استفاده از روش‌های فروش عادلانه:

مشتری در فروشگاه‌های کفش ملی با روش‌های فروش سخت و اقناعی روبه‌رو نمی‌شود، کفش ملی «معامله‌ای اسلامی» که شرط اصلی آن تصمیم‌گیری آزادانه و بدون فشار بر مشتری است را در سرلوحه خود قرار داده است به همین دلیل است که مشتریان کفش ملی، مشتریانی بلندمدت، پایدار و وفادارند.

10- تضمین‌های کیفی:

کفش ملی با دادن تضمین‌های کیفی 3 تا 6 ماهه و تحمل هزینه 3 درصدی برگشت از فروش، رویکردی متعهدانه و اخلاقی نسبت به مشتری را در پیش گرفته است. چنین حقوقی در بازار کفش و پوشاک داخلی و حتی جهان کم‌نظیر است.

11- اطمینان به مشتری در مورد اصالت جنس (تقلبی نبودن):

کفش ملی با خرید مستقیم و دست اول از تولیدکنندگان و حتی ارزیابی و نظارت بر فرایند، تولید، اطمینان لازم را در مورد جنس کفش و اصالت آن را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد تا بتواند تصمیمی درست، بهینه و رضایت‌بخش بگیرد.

12- قیمت‌های منطقی و سیاست‌های یکسان:

مدیریت فروشگاه‌های ملی نه براساس سلیقه شخصی «فروشنده» و «مغازه‌دار» بلکه بر اساس سیاست‌های دقیق و حساب شده‌ کلان که برای بیش از 250 فروشگاه کشور، با دقت و حساسیت و براساس ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی تدوین می‌شوند، انجام می‌شود. قیمت‌گذاری براساس مشخصات کیفی و معیارهای مشخص حساب شده و منطقی تعیین می‌شود؛ برخلاف فروشگاه‌های شخصی که براساس سلیقه و بینش فروشنده، قدرت چانه‌زنی مشتری و سایر مشخصات سلیقه‌ای، قیمت یک محصول می‌تواند متفاوت باشد.

13- پاسخ‌گویی و پیگیری حقوق مصرف‌کننده:

کفش ملی برخلاف فروشگاه‌های شخصی که الزامی بر پاسخ‌گو بودن نمی‌بینند و مشتریان آنها، احقاق حقوق خود را تنها در پناه بردن و تمسک به فرایند رسمی شکایت از دادگستری می‌بینند (و به دلیل هزینه‌بر بودن، سخت بودن و زمان‌بر بودن غالباً مشتری از اعتراض و شکایت صرفه‌نظر می‌کند)، شأن و اعتبار خود را در گرو رضایت مشتری و مصرف‌کننده می‌بیند. بنابراین مکانیسم‌هایی برای پاسخ‌گویی در اسرع وقت به انتقادات و خواسته‌های مشتری را همواره اجرایی کرده است.

در همین رابطه