رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با احمد زمانیان

تجارت با اروپا در انتظار عادی شدن شرایط ترکیه

عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران می‌گوید: روند فعالیت سازمانها و ادارات دولتی با این کودتا کند شده است و تا زمانی که به حالت اولیه خود برگردند زمان می‌برد.

26 تیر 1395
کد خبر : 2530
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران می‌گوید: روند فعالیت سازمانها و ادارات دولتی با این کودتا کند شده است و تا زمانی که به حالت اولیه خود برگردند زمان می‌برد.

احمد زمانیان،‌عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

احمد زمانیان، عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران درباره تحولات مرزی ایجاد شده بر اثر کودتای نافرجام ترکیه به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: از آنجا که ترکیه مسیر و راه ایران به اروپاست، تحولات این کشور بی‌شک بحث صادرات و اقتصاد ایران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چنانچه از شب گذشته عبور و مرور کامیون‌های ایرانی از مرزهای ترکیه ممنوع بوده است و تا زمانیکه تردد به حالت اولیه خود برگردد مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه سازمان‌ها در شوک کودتای نافرجام هستند، ادامه داد: روند فعالیت سازمانها و ادارات دولتی با این کودتا کند شده است و تا زمانی که به حالت اولیه خود برگردند زمان می‌برد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با اشاره به کامیون‌های مانده در پشت مرزها اظهار کرد: این مساله موقتی است و ظرف دو سه روز آینده وضعیت این کامیون‌ها مشخص می‌شود. همچنین با توجه به اوضاع و احوال موجود از نظر امنیتی ترددکامیون‌ها در زمان فعلی درست نیست.

پرویز تقوی، ناظر گمرکات آذربایجان غربی از بازگشایی مرز بازرگان برای تردد کامیون‌های ترانزیتی و تجاری خبر داده است. او همچنین پیش از این به صف‌های موجود کامیون در مرز بازرگان اشاره کرده بود.

گمرکات مرزی استان از ساعت 12 شب گذشته به علت کودتای نافرجام در کشور ترکیه بسته شده بود و وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده بود که در کنار لغو پروازها، تا اطلاع ثانوی حرکت کلیه خودروهای باری و مسافری در مرزهای زمینی ایران و ترکیه نیز تعلیق خواهد شد. همچنین بر اساس اعلام این وزارت، سه مرز بازرگان، سرو و خسروی بسته بودند و هیچ ترددی از طریق این سه مرز انجام نمی‌گرفت.

دقایقی پیش مجید آقابابایی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از بازگشایی مرز بازرگان برای تردد کامیون‌های ترانزیتی و تجاری خبر داده است. او درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی کشورمان با ترکیه گفته است: مرز بازرگان که مهم‌ترین مرز بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه به شمار می‌رود، از ساعت 13 امروز وضعیتش تقریباً به حالت عادی برگشته و اتباع ایرانی از خاک ترکیه به کشورمان ورود دارند، همچنین اتباع ترک هم از خاک ایران به سمت ترکیه خروج می‌کنند. همچنین به گفته آقابابایی، ورود و خروج خودروها از مرز بازرگان به حالت عادی برگشته، اما خروج خودروهای سنگین از جمله کامیون‌ها فعلاً بین ایران و ترکیه انجام نمی‌گیرد تا وضعیت آنها مشخص شود.

در همین رابطه