رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

برگزاری چهاردهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران با حضور وزیر کار

چهاردهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران در طبقه دهم ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور علی ربیعی و معاونانش برگزار شد.

27 تیر 1395
کد خبر : 2538
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهاردهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران در طبقه دهم ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دقایقی پیش آغاز شد. 

در ابتدای این جلسه، از علی قانع، آتش‌نشان فداکاری که چند روز پیش برای نجات جان زنی سالخورده جان خود را از دست داد، تقدیر شد. 

محسن جلال‌‍پور، رئیس اتاق ایران صحبت‌هایش را با تقدیر از علی‌قانع، آتش‌نشان فداکار و با ابراز همدردی با خانواده ایشان آغاز و با صحبت درباره دستاوردهای برجام ادامه داد.  علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه حضور پیدا کرد تا محور اصلی نشست هیات نمایندگان به مسائل کار و تامین اجتماعی اختصاص یابد.

معاونان وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی به همراه سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست حاضر شدند تا دیدگاه‌های بخش خصوصی را بشنوند و به دغدغه‌های آن‌ها پاسخ دهند.

این جلسه با صحبت‌های سه تن از اعضای هیئت نمایندگان از جمله یلدا راهدار، رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری آغاز شد. راهدار درباره فیش‌های حقوقی چند میلیونی گفت: «وضعیت نشان می‌دهد کار برای دولت تدبیر تازه شروع شده است. چنین شرایطی فرصت بی‌نظیری را در اختیار دولت می‌گذارد تا سوءاستفاده کنندگان را در برابر نظارت همه‌جانبه قرار دهد. همان‌هایی که از ماجرای فیش‌های حقوقی برای تخریب دولت روحانی استفاده می‌کنند، به زودی به مخالفین شفاف‌سازی تبدیل خواهند شد. ما فعالان اقتصادی خوب می‌دانیم در شرکت‌های دولتی خبری از بهره‌وری نیست و این سودها به واسطه مدیریت در کلاس جهانی توزیع نشده است. اگر این شرکت‌ها با بخش خصوصی واقعی به رقابت بپردازند و رانت در کارشان نباشد، دریغ از یک ریال سود که کف دخل‌شان بماند تا بخواهند توزیع کنند.» 

بحث و بررسی در مورد موضوع کار و تامین اجتماعی بهمحور جلسه تبدیل شد. 

چند عضو پارلمان بخش خصوصی در مورد مشکلات کارفرمایان حول مسائل تامین اجتماعی به سخنرانی پرداختند و پس از آن نوربخش به ارائه گزارشی از وضعیت سازمان تامین اجتماعی و مشکلات آن پرداخت. 

هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به سخنرانی پرداخت.

در همین رابطه