رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق کرمانشاه در دیدار با رئیس جمهور درخواست کرد؛

منطقه ویژه قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود

از رئیس جمهور درخواست داریم تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد را به تصویب هیئت وزیران برساند چراکه این امر بدون تحمیل هزینه به دولت، موجب ایجاد رونق اقتصادی در کل استان خواهد بود.

28 تیر 1395
کد خبر : 2578
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد را به تصویب هیئت وزیران برساند چراکه این امر بدون تحمیل هزینه به دولت، موجب ایجاد رونق اقتصادی در کل استان خواهد بود.

کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه در نشست سرمایه گذاری و توسعه استان کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه سه سال از عمر دولت دولت تدبیر و امید میگذرد عنوان کرد: در این سال ها موفقیتهای بزرگی برای کشورمان رقم زده شده است.

وی ادامه داد: ایجاد ثبات و نظم و انضباط در اقتصاد کشور به میزان قابل قبولی انجام گردیده و تورم بعنوان بزرگترین چالش 40 ساله در اقتصاد کشور مهار شده است.

رئیس اتاق کرمانشاه افزود: رشد اقتصادی در کشور بعد از مثبت شدن اگرچه با شیب ملایم اما بسمت صعود است و از همه مهمتر، امروز دنیا با ما با احترام صحبت می کند و با جرأت می توانیم تقاضای الحاق به WTO و کشورهای G20 را داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران خطاب به رئیس جمهور گفت: حضرتعالی به خوبی  واقفید که هنوز بسیار کارهای مهم و اساسی در اقتصاد کشور داریم که با تکیه بر زیرساختهای بدست آمده باید بدان همت گماریم.

وی افزود: ایجاد رونق در اقتصاد، خروج از رکود و توسعه اشتغال پایدار و ارتقاء سطح معیشت مردم از مهمترین این امور است.

کاشفی گفت: زمان انتقاد و ترویج ضعف به پایان رسیده و امروز کشور نیازمند همدلی و یاری تمام ارکان نظام با دولت در جهت حل مشکلات اقتصادی است.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه گفت: در سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل شاهد اقدامات خوبی در کشور هستیم تصویب و ابلاغ چند بخشنامه تسهیل گرانه و تخصیص منابع مالی و عزم و اراده دولت قطعاً امسال را سالی بهتر در اقتصاد تبدیل می کند.

وی عنوان کرد: با نزدیکی بیشتر دیدگاههای فعالین اقتصادی و دولت می تواند فضای کسب و کار کشور را به رتبه های 70 تا 80 دنیا برسانیم همانگونه که از رتبه 152، امروز به رتبه 118 رسیده ایم.

عضو هیات رئیسه اتاف ایران بزرگترین بیم در مدیران بخش خصوصی اجرای بخشنامه ها و قوانین دانست.

وی گفت: متأسفانه تجربه به ما نشان داده که دستگاه عریض و طویل بروکراسی کشور گاهاً بشدت در مقابل تغییرات مقاومت فرسایشی را پیشه می کنند و بسیاری از نیات خوب زمامداران و اقدامات انجام شده را در عمل خنثی و بی اثر می نمایند.

کاشفی پیشنهاد داد در ستاد اقتصاد مقاومتی کمیته ایی تشکیل شود و با کُند کُنندگان حرکت اقتصاد مقاومتی برخورد لازم انجام گیرد.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه از مدیر کم اختیار نمی توان انتظار کار بزرگ داشت، گفت: اعتماد به استاندار و مدیران استانی و افزایش سطح اختیارات آنها بسیاری از مشکلات و موانع ما را داخل استان حل و فصل می کند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:  سطح اختیارات مدیران ما افزایش یابد و  وزارتخانه ها و بانک ها مسیری سبز برای انتقال و رسیدگی به درخواست های استان کرمانشاه اختصاص دهند.

کاشفی در بخشی دیگر از سخنان خود به استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار کرد: کرمانشاه دارای توان تاریخی و بالقوه در امر تجارت و صادرات است و اتاق بازرگانی کرمانشاه 95 سال قدمت دارد و به رغم پائین بودن شاخص های مختلف اقتصادی، ما در سال، صادرات سه میلیاردی از استان انجام میدهیم که حدود نیمی از ان حاصل زحمات واحدهای تولیدی و تجار ماست.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: چنین پتانسیلی می بایست تقویت شود که تقویت آن موجب تأثیر گذاری مستقیم بر سایر حوزه ها خواهد شد.

وی از رئیس جمهور خواست تبدیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد را به تصویب هیئت وزیران برسانید و کرمانشاه را نیز در پیشنهاد مناطق آزاد جدید به مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

کاشفی ادامه داد: تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به منطقه آزاد بدون اینکه هزینه ای را بر دولت تحمیل نماید موجب ایجاد رونق اقتصادی در کل استان خواهد بود.

کاشفی در پایان سخنانش از مسئله محیط زیست و ریزگردها سخن به میان آورد و گفت: یکی از مهمترین چالشهای آینده استان کرمانشاه مسئله ریزگردها است و کوچ سرمایه های انسانی و مالی و تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد و سلامتی منطقه خطری بسیار مهم واساسی است.

وی گفت: توجه به این مهم یکی از اصلی ترین تقاضاها و دغدغه های مردم کرمانشاه است و تقاضای تشکیل کمیته ای ویژه جهت بررسی امر و شناسایی راهکارهای حل این معضل را داریم.

در همین رابطه