رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با رئیس اتاق همدان

دولت به دنبال تغییر روش در پرداخت تسهیلات به تولید است

علی‌اصغر زبر‌دست، رئیس اتاق همدان با اشاره طرح‌های پیشنهادی دولت برای رونق گرفتن واحدهای اقتصادی گفت: 16 هزار میلیارد تومانی که دولت مصوب کرده تاکنون اجرایی نشده و ظاهرا دولت در حال تغییر روش است.

01 مرداد 1395
کد خبر : 2656
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
علی‌اصغر زبر‌دست، رئیس اتاق همدان با اشاره طرح‌های پیشنهادی دولت برای رونق گرفتن واحدهای اقتصادی گفت: 16 هزار میلیارد تومانی که دولت مصوب کرده تاکنون اجرایی نشده و ظاهرا دولت در حال تغییر روش است.

علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان

علی‌اصغر زبردست رئیس اتاق همدان در گفتگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با اشاره به رکود حاکم بر بازار گفت: رکود کل وضعیت اقتصادی کشور را در‌بر‌گرفته است. بیش از 45 درصد صنایع استان همدان غیرفعال است اما تلاش می‌کنیم با کمک مدیریت استان و بانک‌ها کار را پیش ببریم و آنها را فعال کنیم. تاکنون نیز تقریبا 300 واحد را از میان 700 واحد غیرفعال بازگشایی کرده‌ایم.
او  با اشاره طرح‌های پیشنهادی دولت برای رونق گرفتن واحدهای اقتصادی گفت: 16 هزار میلیارد تومانی که دولت مصوب کرده تاکنون اجرایی نشده و ظاهرا دولت در حال تغییر روش است. چون قرار بود این مبلغ از اعتبار منابع بانکی تامین شود و بانکها آن را قبول نکردند. اخیرا روش دیگری در حال دستورالعمل شدن است که احتمالا تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

زبردست تصریح کرد: مشکل برخی بنگا‌ه‌ها کمبود منابع مالی است و برخی دیگر در فروش تولیدهایی که روی دستشان مانده مشکل دارند. مشکل دوم با تزریق نقدینگی حل نمی‌شود. دولت باید سیاست‌های خود را برای حل مشکل هر دو گروه اصلاح کند. بخشی از بنگاه‌ها سرمایه در گردش نیاز دارند اما اصلاح ساختاری موثر‌تر است. مثلا اگر قول‌هایی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران داده است، اجرایی شود کمک‌کننده خواهد بود.
او همچنین بر لزوم محوریت قرار گرفتن صادرات و برداشته شدن موانع آن تاکید کرد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره سرمایه‌گذاری خارجی استان همدان گفت: سرمایه گذاری خارجی در استان‌ها تا به‌حال عدد مشخصی را نشان نداده است. برای استان همدان تا کنون عملیات اجرایی این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشده و تنها چند گروه خارجی قول آن را داده‌اند. سرمایه‌گذاری‌های خارجی معمولا برای طرح‌های جدید هستند. تعدادی طرح داریم که علاقه داریم برای آنها مشارکت ایجاد کنیم مانند صنایع تبدیلی و بخش معدن که اگر برای طرح‌های مشارکتی خارجی پیشنهاد شوند از آن استقبال می‌کنیم.

 

در همین رابطه