رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

نائب رئیس اتاق ایران در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

همکاری اتاق ایران و پارک علم و فناوری به تبدیل علم به ثروت کمک می کند

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق ایران با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بازدید از سایت مستقر در این مجموعه از اعلام آمادگی اتاق ایران برای تقویت روابط خود با پارک علم و فناوری خبر داد.

05 مرداد 1395
کد خبر : 2781
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نائب رئیس اتاق ایران طی بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: ارتباط بین شرکت های عضو پارک علم و فناوری با اتاق ایران می تواند به تبدیل علم به ثروت بیانجاد.

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق ایران با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بازدید از سایت مستقر در این مجموعه از اعلام آمادگی اتاق ایران برای تقویت روابط خود با پارک علم و فناوری خبر داد.

به اعتقاد وی بخش خصوصی کشور در تله غفلت از تغییر روندهای اقتصادی و تحول فناوری که در دنیا اتفاق افتاده است و همچنان در حال بروز شدن هستند، افتاده و راهی برای برون رفت از آن نیافته است. به طور حتم توجه بیشتر به خلاقیت ها و روندهای اقتصادی می تواند در حل این مساله موثر باشد.

سلطانی رویکرد اتاق در دوره هشتم را تحول و سرعت بخشیدن به حرکت های توسعه ای در اقتصاد کشور برشمرد و تشریح کرد: این روزها سرمایه گذاری بر روند اقتصادی و توجه به اقدامات ابتکاری می تواند با بالا کشیدن شرکت ها در سطح جهانی منجر شود. حضور امروز اتاق ایران در پارک علم و فناوری آغازی است برای سوق دادن شرکت ها و واحدهای اقتصادی به این سمت که از دانش روز، کسب ثروت کنند.

براساس اظهارات نائب رئیس اتاق ایران ارتباط علم و صنعت نباید در سطح ارتباط صرف با بخش علمی  دانشگاه باقی بماند. در زنجیره تولید دانش و تبدیل آن به ثروت پارک های علم و فناوری به عنوان حلقه واسط عمل می کنند. پس نمی توان جایگاه آن را نادیده بگیریم.

سلطانی خاطرنشان کرد: شرکت هایی که در این پارک ها ورود پیدا می کنند نیازمند جذب سرمایه گذار هستند که برای موفقیت در این بخش باید معرفی شوند. اتاق ایران می تواند محل مناسبی برای معرفی این فرصت ها به سرمایه گذاران باشد.

وی از آمادگی اتاق ایران برای بررسی و شناسایی زمینه های همکاری بین این دو مجموعه خبر داد.

پارک های علم و فناوری براساس دو ماموریت شکل گرفته اند؛ در قدم اول تحول ساختارهای دانشگاهی و دوم استفاده از علوم برای کارآفرینی و درآمدزایی. شرکت ها و واحدهای اقتصادی در کشور باید بیاموزند که چگونه دانش خود را به محصول تبدیل کرده و آن را در بازار عرضه کنند؛ این مهم از وظایف ذاتی پارک های علم و فناوری است.

در همین رابطه