رادیو مجازی اتاق ایران - 7 آذر 1403

آغاز به کار کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز دوباره آغاز به کار کرده‌اند و تعداد آنها از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ کارگاه رسیده است.

17 فروردین 1398
کد خبر : 28171
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره احیای کارگاه‌های تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز گفت: این کارگاه‌ها همان کارگاه‌هایی هستند که در گذشته به‌عنوان مجموعه‌ای متخصص و مورد تأیید جدای از خودروسازان اقدام به تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز نموده و معاینات دوره‌ای را نیز با دقت انجام می‌دادند و قطعه یا تجهیزی را در صورت نیاز با تجهیزات استاندارد و مورد تأیید، تعویض می‌کردند و پس از انجام هر اقدامی گواهی‌های لازم را به‌صورت هولوگرام به خودروی مربوطه می‌دادند.

حمید قاسمی ده چشمه‌ای با اعلام اینکه تعداد این کارگاه‌های تبدیل از ۴۵۰ به ۱۱۰۰ رسیده است، ادامه داد: این کارگاه‌ها همانند روال گذشته به فعالیت می‌پردازند. این در حالی است که قصد داریم علاوه بر اعطای هولوگرام معتبر، تخفیفاتی را روی نرخ گاز مصرفی خودروهای تبدیل شده در این کارگاه‌ها در نظر بگیریم.

قاسمی ده چشمه‌ای در پاسخ به اینکه آیا احتمال رخدادهای تلخ انفجاری که در گذشته در برخی موارد به دلیل تجهیزات غیراستاندارد شاهد آن بودیم، وجود دارد، اظهار داشت: تمامی تجهیزات استفاده شده در این کارگاه‌ها استاندارد هستند و تفاوت این دوره فعالیت کارگاه‌ها با دوره قبل این است که نماینده سازمان ملی استاندارد در این کارگاه‌ها حضور دارد و مدارک نهایی تبدیل، معاینه یا تعویض قطعه، قطعاً به تأیید و امضای آنها می‌رسد و بدون آن فاقد اعتبار است.

به گفته این مقام مسئول، تست‌های لازم (هیدرو استاتیک) مربوط به مخازن سیان جی خودروها که جهت عیب‌یابی احتمالی مخازن است نیز در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، انجام می‌شود.

در دولت نهم و دهم در راستای کاهش آلودگی زیست‌محیطی و استفاده از مزیت گاز در ایران، خودروسازان بخشی از تولید خود را به تولید خودروهای گازسوز اختصاص می‌دادند. علاوه بر این کارگاه‌های معتبری وجود داشتند که اقدامات لازم برای تبدیل خودروهای بنزینی به گازسوز را انجام داده و درنهایت تأییدیه به خودرو موردنظر اعطا می‌کردند. وجود این کارگاه‌های تخصصی موجب می‌شد که تبدیل‌های غیراستاندارد زیر پله‌ای که مخاطرات زیادی را به همراه داشت، انجام نشود. چراکه این دست اقدامات از حساسیت بالایی در استاندارد برخوردار است که در صورت رعایت نکردن آن بی‌شک می‌تواند مخاطراتی ایجاد کند و به قیمت جان سرنشینان خودرو تمام شود.

در همین رابطه