رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران خبر داد

برگزاری نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی زنان در مازندران

نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی و بازرگانی زنان 10و 11 شهریور با همکاری اتاق مازندران برگزار می شود.

10 شهریور 1395
کد خبر : 2833
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران از برگزاری نخستین همایش فرصت‌های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در مازندران خبرداد.

مریم نصیری خلیلی، رئیس کانون زنان بازرگان مازندران در گفتگو با روابط عمومی اتاق مازندران با اشاره به اینکه همایش فرصت‌های اقتصادی به میزبانی مازندران به مدت دو روز در آلاشت سوادکوه و سالن همایش اتاق بازرگانی در ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: مازندران در این همایش میزبان اعضای هیأت رئیسه کانون‌های زنان بازرگان سراسر کشور، مسئولان ملی و استانی در امور اقتصادی و کسب و کار است.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران با بیان اینکه اتاق ایران همچون سایر کشورها نقش موثری در توسعه اقتصاد و بازرگانی خارجی دارد، افزود: کانون زنان بازرگان با هدف ساماندهی، توانمندسازی بانوان برای ورود به عرصه‌های تجاری، تولیدی، خدمات، ایجاد  بهبود فضای کسب و کار بانوان، توسعه و ارتقای کارآفرینی در حوزه زنان، پیگیری رفع موانع موجود، حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی و همسو کردن فعالیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند.

وی هدف از برگزاری این همایش را هم اندیشی، تبادل تجربیات زنان کارآفرین کشور و بررسی مسائل و مشکلات حوزه زنان عنوان کرد و افزود: در نظر است این همایش هر فصل در یک استان برگزار شود.

نصیری اظهارداشت: در این همایش دو روزه که در آلاشت و ساری برگزار می شود، در روز نخست به معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان مازندران می پردازند و روز دوم، همایش فرصت‌های اقتصادی، بازرگانی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی با حضور مسئولان ملی و استانی در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برگزاری جلسات بی تو بی (b2b) میان بازرگانان سراسر کشور از دیگر برنامه های این همایش در ساری است.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران یادآورشد: بخش اعظم شرکت کنندگان این همایش را بانوان کارآفرین و فعالین حوزه اقتصادی تشکیل خواهند داشت.

وی ادامه داد: 17 کانون استانی در سطح کشور در بحث اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 11 کانون برای حضور در همایش مازندران اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در حوزه زنان بازرگان کشور همایش تخصصی در حوزه بازرگانی، صنعت، معدن، کشاورزی و تجارت برگزار می‌شود، تصریح کرد: مازندران دارای ظرفیت بالای حضور زنان فعال اقتصادی در حوزه‌های صنعت، بازرگانی و کشاورزی است.

رئیس کانون زنان بازرگان مازندران همچنین ضمن حمایت از بانوان فعال اقتصادی در جهت اهداف عالی کشور، گفت: بانوان فعال بازرگانی و اقتصادی در مازندران ظرفیت قابل توجهی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی داشته و در حال حاضر کانون زنان بازرگان مازندران 40 عضو دارد.

در همین رابطه