اجرای طرح «آموزش برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و همکاری کانون کارآفرینی استان و اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی یزد آغاز شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در مراسم افتتاحیه این طرح گفت: توجه خاص به مهم ترین بخش خانواده و بانوان در حوزه اقتصاد ارزشمند است و یزد به عنوان استانی متشکل از 10 شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های متنوعی به ویژه در موضوع صنایع دستی دارد.
سیدمسعود عظیمی افزود:برای رسیدن به رفاه و توسعه متوازن در مناطق مختلف استان باید بتوانیم شاخصه ها و ظرفیت های بکر را شناسایی و فعال سازیم تا جاذبه انتخاب برای محل زندگی و افزایش سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نیز فراهم شود.
عظیمی خاطرنشان کرد: حاصل و برآیند صنایع دستی؛ صلح،دوستی و مهربانی است،نه برای یک جامعه کوچک؛بلکه مراودات صنایع دستی فراتر از مرزها قدم می گذارد و زمینه نزدیک شدن جوامع در سطح بین المللی را به یکدیگر تقویت می کند.
وی اظهار داشت:صنایع دستی بازاری فارغ از تحریم دارد زیرا تنها به هنر دست و اندیشه هنرمندان وابسته است، اما در این زمینه تنها تولید محصول نمی تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند و توجه به بازاریابی و برندسازی نیز حائز اهمیت است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد ادامه داد:برندِ محصول؛ حاکمیت کالا بر ذهن است و برای بازارشناسی نیز به تحقیقات بازار و رسیدن به ذائقه مصرف کننده نیازمند هستیم که بهره گیری از دانش تخصصی در این عرصه می تواند موثر واقع شود.
عظیمی افزود:خلاقیت هر کجا ورود پیدا کند موانع را می شکند و امید است برگزاری دوره آموزشی برند سازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی که با محوریت بانوان در استان آغاز شده است بتواند تداومی موثر برای آموزش و نتیجه گیری مناسب را فراهم آورد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بر کارآمدی تشکیل خوشه های صنایع دستی برای انسجام بخشی فعالیت های اقتصادی و فرهنگی در این حوزه تاکید و توجه به مهارت محوری در دوره های آموزشی را خواستار شد.
آمادگی اتاق یزد در حمایت از ایده های نو با هدف ارتقاd جایگاه صنایع دستی
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی یزد نیز در ادامه این برنامه بیان کرد:در شرایطی که دولت دست همکاری به سوی بخش خصوصی دراز کرده، ما نیز باید در زمینه های مختلف به میدان آمده و برای تعالی کشور و حل مشکلات ایفای نقش کنیم.
محمدرضا قمی افزود:آمادگی همکاری آموزشی و مهارتی در قالب های مختلف از سوی اتاق یزد برای شناسایی ایده ها،افکار،توانمندی و نوآوری در محصولاتی که بانوان در آن مشغول هستند وجود دارد و باید توانمندی ها به سمت و سویی هدایت شود که یزد بتواند در ارائه محصولات با دو سطح داخلی و خارجی موفق تر از گذشته عمل کند.