رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

تهران میزبان بیشترین حجم کتابی که تاکنون از چین خارج شده است

معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین گفت:حضور چین در نمایشگاه کتاب ۲۰۱۹ در مقابل حضور ایران در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه کتاب پکن صورت گرفته و به معنای تبادل فرهنگی است.

02 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28375
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین گفت: بیشترین حجم کتاب هایی که تاکنون از چین خارج شده است در رویداد فرهنگی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

ژائو هییون در نشست خبری رسانه های ایرانی و چینی در مورد حضور در نمایشگاه کتاب تهران ابراز امیدواری کرد که هنر نشر بتواند دوستی ایران و چین را تعمیق کند.
وی گفت: حضور چین در نمایشگاه کتاب ۲۰۱۹ در مقابل حضور ایران در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه کتاب پکن صورت گرفته و به معنای تبادل فرهنگی است.
ژائو هییون همچنین ضمن ابراز امیدواری از اینکه با حمایت های اصحاب رسانه بتوانیم رویدادهای نمایشگاه کتاب را خوب برگزار کنیم افزود: حضور در این نمایشگاه روابط برد-برد چین و ایران در رویدادهای فرهنگی را به همه نشان خواهد داد.
وی اظهارکرد: تقریبا ۹۰ درصد ناشران چینی بار نخست است که به ایران سفر می کنند و حجم آثار ارسالی چین برای حضور در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، بیشترین حجم کتابی است که تاکنون از چین خارج شده است.
وی آمار نشر کتاب در چین را سالانه ۵۰۰ هزار عنوان و حدود ۸ میلیون جلد عنوان کرد و افزود: با بیش از ۱۹۰ کشور تبادلات انتشاراتی داریم و سالانه بیش از ۳۰ هزار حق کپی رایت میان چین و کشورهای دیگر مبادله می شود.
به گفته این مسئول چینی، این کشور تاکنون با ۵۰ کشور مختلف قراردادهایی با مفاهیم تبادل محصولات برتر امضا کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران بستری برای آشنایی ناشران دو کشور ایران و چین به منظور نزدیک تر شدن بستر فرهنگی دو کشور باشد.
به گزارش ایرنا، چین به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب، 94 ناشر را با چهارهزار عنوان و 15هزار جلد کتاب به نمایشگاه می آورد. همچنین قرار است 20 نویسنده، پژوهشگر، تصویرگر و 50 مدیر فروش رایت کتاب، امسال در غرفه میهمان ویژه (چین) حضوری فعال داشته باشند.
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار خواندن توانستن است از تاریخ 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی از 30 کشور جهان با 137 هزار عنوان کتاب در این دوره نمایشگاه حضور دارند و مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور چین است.

در همین رابطه