رادیو مجازی اتاق ایران - 10 مرداد 1403

اشتغال ۴۰ میلیون نفر در معدن‌کاری سنتی

بررسی‌های بین‌المللی حاکی از این است که در سراسر جهان، بیش از 40 میلیون نفر به معدن‌کاری سنتی در معادن کوچک اشتغال دارند.

13 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28524
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

گزارش نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به معدن‌کاری دستی و معدن‌کاری در مقیاس کوچک اشتغال دارند و مواد معدنی نظیر طلا، الماس و کبالت را استخراج می‌کنند.

تقاضای فزاینده برای فلزات و افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر رونق معدن‌کاری در مقیاس کوچک را به خصوص در کشورهای فقیرتر در آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا را در پی داشته است.

این معادن منبع اصلی درآمد مردم محلی هستند اما بسیاری از آنها خارج از چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و مواد شیمیایی را در سنگ‌ها، خاک و رودخانه‌ها منتشر می‌کنند. شرایط کار آنها مخوف بوده و فلزات و سنگ‌های استخراج شده اغلب به خارج از مرزها قاچاق می‌شوند و اغلب این عملیات توسط باندهای تبهکار انجام می‌گیرد.

نتایج تحقیقات اخیر رویترز نشان داد طلا به ارزش میلیاردها دلار به خارج از آفریقا قاچاق می‌شود.

بانک جهانی و سازمان توسعه پکت می‌گویند اطلاعات چندانی درباره شمار افرادی که در معادن کوچک کار می‌کنند وجود ندارد و برآوردهای قبلی که کمتر از ۴۰ میلیون نفر بوده است بر اساس اطلاعات قدیمی بوده است.

طبق گزارش بانک جهانی و سازمان پکت، ۱۶.۳ میلیون نفر در معدن‌کاری در مقیاس کوچک در جنوب آسیا مشغول به کار هستند که ۱۲ میلیون نفر آنها در هند و ۹.۸ میلیون نفر در شرق آسیا و اقیانوسیه هستند که از این شمار، ۹ میلیون نفر در چین هستند.

همچنین ۹.۹ میلیون نفر در جنوب صحرای آفریقا کار می‌کنند که دو میلیون نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو و بین یک تا ۱.۵ میلیون نفر در هر یک از کشورهای سودان، غنا و تانزانیا هستند.

بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین و کارائیب در این صنعت مشغول به کار هستند، در حالی که ۱.۹ میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا و ۱۰۰ هزار نفر در اروپای شرقی و آسیای مرکزی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مواد معدنی که در معدن‌کاری دستی و کوچک استخراج می‌شوند شامل طلا و الماس هستند که در جواهرات و سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند و قلع، تنگستن، تانتالوم و کبالت در صنعت، دستگاه‌های الکترونیکی و باتری‌های خودروهای برقی استفاده می‌شوند.

در همین رابطه