میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در دیدار با مدیرکل تعزیرات استان فارس

شعبه ویژه تعزیرات برای رسیدگی به مشکل واحدهای تولیدی فعال شود

رئیس اتاق شیراز در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، اختصاص شعبه یا شعبه‌های ویژه‌ای از اداره کل تعزیرات برای رسیدگی سریع به مسائل مربوط به واحدهای تولیدی را خواستار شد.

14 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28530
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان شیراز گفت: با توجه به مهم بودن مسئله اقتصادی در کشور و استان، نیاز است شعبه یا شعبه‌های ویژه‌ای از اداره کل تعزیرات در استان فارس در نظر گرفته شود تا به‌صورت اختصاصی مسائل مربوط به واحدهای تولیدی را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

جمال رازقی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز که با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس برگزار شد، افزود: در حال حاضر 57 واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شیراز وجود دارد که مشکلاتی با بانک‌ها و تعزیرات دارند و با اختصاص این شعبه مسائل این واحدها به‌سرعت بررسی و از خلل در روند تولید این واحدها جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه اولویت امسال ما در پارلمان بخش خصوصی استان رفع مشکل تولید و سرپا نگه‌داشتن واحدهای تولیدی استان است افزود: همه بخش‌ها باید سازوکاری در نظر بگیرند که با اجرای این مهم دو مسئله محوری تولید و اشتغال کشور و استان را نجات دهیم.

رازقی با بیان اینکه جای خرسندی است که برخوردها در اداره کل تعزیرات استان با عقل، منطق و درایت همراه است، گفت: خواسته تولیدکنندگان برخورد شدید با قاچاق کالا و ارز است زیرا این موضوع به‌طور مستقیم با پدیده تولید ارتباط دارد.

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: همچنین موضوع مهم بانک‌ها از مسائل مهم در رونق تولید است که انتظار داریم تعزیرات رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد تا امسال شاهد اتفاق‌های مثبت در بخش تولید باشیم.

او ادامه داد: قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی روزبه‌روز در حال افزایش است و موضوعاتی مانند تفاوت نرخ ارز، قاچاق و قاچاق معکوس، کاهش ارزش ریال و تورم از عوامل مؤثر بر تولید و بر هم زدن تعادل اقتصاد کشور است که باید برای هر یک از این موضوع‌ها چاره‌اندیشی شود.

رازقی تصریح کرد: تفاوت اساسی بین گرانی و گران‌فروشی وجود دارد که در وضعیت تورمی موجود به صوت گسترده شاهد گرانی هستیم که دولت پیش‌قراول گرانی‌هاست.

تعزیرات برای رفع مشکلات بخش تولید در کنار بخش خصوصی می‌ماند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برای رفع مشکلات بخش تولید استان خود را در کنار فعالان بخش خصوصی می‌دانیم و بر رفع مشکلات این بخش اهتمام داریم.

علی مبشری در دیدار با هیات نمایندگان اتاق شیراز افزود: در راستای تحقق شعار رونق تولید و حمایت همه‌جانبه از تولید و بخش خصوصی استان، دیدارهای منظم و مستقیم با فعالان این بخش با محوریت اتاق بازرگانی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

او اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های اداره کل تعزیرات و اتاق بازرگانی استان برای رفع مشکلات بخش تولید استان استفاده کنیم.

مبشری با بیان اینکه حرکت ما به سمت کیفی کردن پرونده‌ها است، گفت: همچنین مبارزه صحیح با قاچاق و پیشگیری و فرهنگ‌سازی برای کاهش حجم ورود پرونده‌ها در دستور کار ماست.

او اضافه کرد: حجم ورودی پرونده‌های ما بسیار زیاد است و تلاش ما این است که ضمن اینکه ضایع نشدن حق افراد اولویت ما است اما فعالیت‌های پیشگیرانه را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

مبشری ادامه داد: سعی کرده‌ایم در بررسی پرونده‌ها با نگاه تخصصی برخورد نشود زیرا مراجع تصمیم‌گیری متفاوتی در روند رسیدگی به پرونده‌ها با ما همکاری می‌کنند که این موضوع ما را درگیر مشکلاتی کرده است.

موضوعات :
در همین رابطه