رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

مشکلات صنعت با تصمیم قاطع دولت قابل حل است

با اجرای برجام راه حل مشکلات صنعت باز شد ولی نیاز به اقدامات اساسی در این زمینه دارد.

10 مرداد 1395
کد خبر : 2867
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سید جواد زمانی معاون استان‌های اتاق ایران پس از حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، بازدید از ساختمان نوساز اتاق کاشان و شرکت در جمع هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق مذکور و بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مطروحه منجمله پسا برجام، با بیان اینکه دلواپس بودن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، اظهار داشت: چون تصمیم حاکمیت اجرای برجام بوده است لذا اقدامات دولت به عنوان مجری‌تاکنون درپسابرجام عاقلانه بوده است.
سید جواد زمانی با اذعان وجود مشکلات در حوزه صنعت کشور گفت : حل مشکل صنعت دست اتاق بازرگانی نیست بلکه وظیفه اتاق مشاوره تخصصی و کارشناسی است که می تواند به قوه مجریه برای حل مشکل در صنعت کمک کند.
وی تسهیلات، رقابت و تولید را سه مشکل مهم حوزه صنعت کشور عنوان کرد و یاد آورشد : مشکلات صنعت با تصمیم قاطع دولت قابل حل است .
زمانی با اشاره به اینکه قبل از برجام حل مشکلات صنعت مسدود شده بود، گفت : با اجرای برجام راه حل مشکلات صنعت باز شده اما نیاز به اقدامات اساسی در این زمینه وجود دارد .
ایشان از حضور هیات های خارجی در ایران و متقابلا از ایران به دیگر کشورهای دنیا بعد از برجام به عنوان اتفاقی مبارک یاد کرد و گفت : با اجرای برجام مقدمات کار شروع شده و قراردادهایی که بعد از برجام با کشورهای خارجی منعقد شده امیدوار کننده است .
وی دلیل کندی رونق اقتصادی را داد و ستد و ندیده شدن اثرات برجام در "کف بازار" گفت: تا حرکتی که پس از برجام شروع شده به انتها نرسد در کف بازار چیزی دیده نخواهد شد .
معاون استانهای اتاق ایران با بیان اینکه پس از اجرای برجام در کشتیرانی و تجارت‌های سبک مشکل آنچنانی نداریم، اظهار کرد: هر چند موانعی که آمریکا پس از برجام برای کشورمان بوجود آورد تاثیر گذار است ولی باید از کنار این موانع بگذریم.
زمانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به خوبی وظیفه‌اش را پس از برجام انجام داد، گفت : از این به بعد نیازمند حمایت مردم ، بخش خصوصی و همفکری همه اقشار جامعه هستیم .
وی با بیان اینکه براساس گفته ظریف پسا برجام می‌تواند هم پایان خوب و هم پایان بدی داشته باشد، افزود : چون دریچه حرکت را دولت باز کرده یک نفر به خوبی از این دریچه عبورمی کند و دیگری می‌نشیند و فقط دلواپسش می شود که این حرکت انجام نشود.
وی بیکاری را یکی از معضلات کشورمان عنوان کرد و گفت: تا تولید و اقتصاد در کشورمان رونق پیدا نکند هیچ موقع اشتغال بوجود نخواهد آمد.
همچنین امیدواریم با توجه به همسویی و همگرایی که اتاق بازرگانی با دولت و مجلس دارد بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.
ایشان از کاشان به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی کشور نام برد و گفت: کاشان یکی از شهرهای انگشت شمار صنعتی و توانمند ایران است.
وی با بیان اینکه شهرستان کاشان علاوه براینکه در حوزه صنعت ، معدن و گردشگری زمینه های خوبی دارد، این منطقه را یکی از منطقه های بسیار فعال در تولید گل گلاب و عرقیجات گیاهی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه کاشان پایتخت گل و گلاب و فرش در ایران است، امیدوارم مردم و فعالان اقتصادی کاشان و دیگر استان‌های کشور بتوانند از توانمندی‌های خوبی که در این شهرستان وجود دارد، بهره مند شوند.
 
موضوعات :
در همین رابطه