رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی استان کرمانشاه تأکید شد

با مدیرانی که مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند، برخورد شود

در چهل و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه بر لزوم جلوگیری از اختصاص ظرفیت اشتغال‌زایی استان به خارج از آن تأکید شد. استاندارد کرمانشاه در این نشست خواستار افزایش تسهیل گری برای حمایت از واحدهای تولیدی شد و گفت: باید با مدیرانی که در کار تولید سنگ‌اندازی کرده و مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند برخورد شود.

30 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28748
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار کرمانشاه خواستار افزایش تسهیل گری مدیران دستگاه‌ها برای حمایت از واحدهای تولیدی شد و گفت: باید با مدیرانی که در کار تولید سنگ‌اندازی کرده و خصوصاً مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نمی‌کنند برخورد شود.

هوشنگ بازوند در چهل و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، همکاری بانک‌ها برای رونق اشتغال و تولید را ضروری دانست و افزود: متأسفانه برخی بانک‌های خصوصی بدون آنکه کمکی به رونق تولید استان داشته باشند، منابع تجهیز شده در استان را برج‌سازی در تهران می‌کنند.

او ادامه داد: برخی از بانک‌ها نیز واحدهای تولیدی زیرمجموعه خود را که زمانی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر شاغل فعالیت می‌کردند را بدون توانمندسازی واگذار کرده‌اند که این امر باعث شده اشتغال بسیاری از این واحدها از دست برود.

استاندار کرمانشان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های داخل استان برای ایجاد اشتغال سریع و آسان استفاده شود، از برون‌سپاری اشتغالی که می‌تواند در داخل استان شکل بگیرد انتقاد کرد.

بازوند با بیان اینکه این ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش‌هایی مانند حوزه IT و یا تولید پوشاک وجود دارد، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید با برگزاری مناقصات محدود، تا جایی که ممکن است از ظرفیت واحدهای فعال داخل استان استفاده کنند و نهادهای نظارتی نیز سختگیری کمتری در این زمینه داشته باشند تا در سال رونق تولید، وضعیت اشتغال استان بهبود پیدا کند.

نمایشگاه توانمندی‌های کرمانشاه برگزار می‌شود

در ادامه این نشست، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی استان در 10 روز اول تیرماه خبر داد و افزود: بنا داریم در سالی که با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده، نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی استان را برگزار کنیم.

کیوان کاشفی با بیان اینکه در سال گذشته هم تجربه موفق برپایی نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی را داشتیم، یادآور شد: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها حمایت از واحدهای تولیدی استان است.

به گفته او، تلاش می‌شود در کنار این نمایشگاه، با حداقل هزینه و بهترین کیفیت، همایش‌ها و نشست‌های جانبی نیز با هدف بهبود وضعیت واحدهای تولیدی برگزار شود.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان داشت و افزود: سال گذشته بر اساس ترازسنجی وزارت کشور رتبه ششم کشور را کسب کردیم و از استان‌های خوب در زمینه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بودیم و امیدواریم امسال جزو سه استان برتر ازنظر کمیت و کیفیت جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باشیم.

کاشفی همچنین از ارتقا 9 پله‌ای جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب‌وکار یاد کرد و ادامه داد: این جهش نتیجه عملکرد و هماهنگی خوب بخش دولتی و خصوصی استان است.

در همین رابطه