رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام در نشست شورای گفت‌وگوی این استان

برای تحقق رونق تولید، سازمان نظام‌مهندسی صنعت ایجاد شود

رئیس اتاق ایلام در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان گفت: برای تحقق رونق تولید باید ایجاد سازمان نظام‌مهندسی صنعت به‌صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

30 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28769
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت ایجاد سازمان نظام‌مهندسی صنعت در کشور، این کار را برای تحقق شعار رونق تولید ضروری دانست.

شعبان فروتن در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام گفت: ایجاد سازمان نظام‌مهندسی یکی از مباحثی بوده که از دیرباز تاکنون مغفول مانده است درحالی‌که این سازمان می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

او ادامه داد: همان‌گونه که بخش‌های تولیدی و مهندسی در بخش‌های مختلف شامل ساختمان، کشاورزی، و معدن دارای نظام‌مهندسی بوده بنابراین بخش صنعت به‌عنوان محور توسعه نیازمند ایجاد سازمان نظام‌مهندسی است.

رئیس اتاق ایلام با بیان اینکه ایجاد نظام‌مهندسی صنعت زمینه‌ساز تقویت خدمات فنی مهندسی در حوزه صنعت، بهینه‌سازی امور و استفاده از ظرفیت‌های عظیم کارشناسان در حوزه تولید است افزود: ایجاد سازمان نظام‌مهندسی صنعت بارها در دستور کار مسئولان کشوری قرار گرفته اما به دلایل نامشخصی تاکنون این موضوع به سرانجام نرسیده است.

فروتن تأکید کرد: هزاران نفر از کارشناسان حوزه صنعتی می‌توانند در قالب نظام‌مهندسی ساماندهی شوند به‌نحوی‌که با تحقق این مهم ضمن ایجاد اشتغال پایدار، مسیر برای تقویت تولید فراهم می‌شود.

اوی پیشنهاد کرد که موضوع ایجاد سازمان نظام‌مهندسی در استان‌ها در راستای رونق تولید به شورای گفت‌وگوی مرکز برای پیگیری ارائه شود.

رئیس اتاق ایلام به دستور دوم جلسه مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه هتل داری با هدف تقویت صنعت گردشگری استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام دارای توانمندی‌های فراوانی در بخش گردشگری دارد اما برای جذب گردشگر داخلی و خارجی با کمبود هتل مواجه است درحالی‌که یکی از راه‌های اساسی برای تقویت صنعت گردشگری، توسعه بخش خدمات به‌ویژه در حوزه هتلداری و بوم گردی است.

فروتن افزود: بنابراین ضرورت دارد که گزارش جامعی سیمای وضعیت گردشگری استان ایلام را تدوین کرده و متناسب با آن برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه هتلداری اقدام شود.

در این نشست، استاندار ایلام نیز به موضوع سرمایه‌گذاری در بخش هتلداری در استان ایلام اشاره کرد و گفت: ایجاد هتل در این استان با توجه به شرایط جغرافیایی و تنوع آب و هوایی در ایجاد اشتغال پایدار اهمیت زیادی دارد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت زمین برای جذب سرمایه‌گذاران هیچ‌گونه توجیهی ندارد افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه زمین باید تلاش کنند که قیمت زمین تعدیل شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند برای رونق گردشگری در حوزه هتلداری ورود پیدا کنند.

او تأکید کرد: برای رونق گردشگری در استان ایلام باید تنگ‌نظری‌ها کنار گذاشته شود، سرمایه‌گذارانی که خواهان اجرای پروژه‌هایی مثل هتل‌های چند ستاره هستند باید مشوق‌های لازم به‌ویژه زمین با قیمت پایین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا سرمایه‌گذار برای ایجاد کار ترغیب شود.

استاندار ایلام همچنین بر ضرورت افزایش بازارچه‌های مرزی در این استان با عراق اشاره کرد و گفت: بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله در محدوده شهرستان‌های مهران و دهلران با توجه به نقش تعیین‌کننده آنها در توسعه پایدار منطقه باید هرچه سریع‌تر فعال شوند.

 سلیمانی دشتکی افزود: بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله مصوب دولت هستند و تاکنون زیرساخت‌های خوبی برای ایجاد این بازارچه‌ها در استان انجام شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت بی‌نظیری برای جذب گردشگران عراقی به داخل استان وجود دارد، گفت: به‌زودی چند تور گردشگری از استان‌های عراق به استان ایلام سفر می‌کنند.

در این نشست مصوب شد که پیش‌نویس طرح نظام‌مهندسی صنعت با مشارکت اتاق بازرگانی، سازمان صمت و مشاوران صنعتی تهیه و تدوین شود تا این طرح توجیهی برای پیگیری به معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مرکز برای ارائه تهیه شود.

همچنین مصوب شد که شرکت‌های مشاوره‌ای مجوز دار بیش‌ازپیش فعال شوند و دستگاه‌های اجرایی در استان ایلام نیز از ظرفیت آنها برای ایجاد طرح‌ها به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار استفاده کنند و از وجود مشاوران بومی برای تثبیت آنها در چرخه تولید و نظارت حمایت شود.

مصوب شد که نشست‌های هفتگی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، اتاق بازرگانی، سازمان بازرسی و دادگستری به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری با حضور استاندار ایلام تشکیل شود.

موضوعات :
در همین رابطه